جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

یکی از نخستین آثار نویسنده‌ای که بعدها برنده جایزه نوبل ادبیات شد، تقریبا یک قرن پس از نگارش برای نخستین بار در فصلنامه بریتانیایی استرند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتشار نمایشنامه فاکنر پس از ۱۰۰سال

به گزارش همشهري، ويليام فاكنر كه در بسياري از آثار خود با متني سنگين شيوه زندگي ايالت‌هاي جنوبي آمريكا را روايت كرده، نمايشنامه «بين فنجان و لب» را در جواني نوشت و در آن يك داستان طناز و عاشقانه را به تصوير كشيد؛ گرچه تا همين اواخر نشاني از اين نمايشنامه تك‌پرده‌اي نويسنده سرشناس آمريكايي نبود. به نظر مي‌رسد بين فنجان و لب در دهه 1920و زماني نوشته شده باشد كه فاكنر در دهه سوم زندگي خود بود. كاشف اين نمايشنامه ناديده اندرو گولي مدير مسئول استرند است كه آن را در كتابخانه دانشگاه ويرجينيا يافت و در تازه‌ترين شماره نشريه معمايي خود منتشر كرد.

جالب اينكه گولي پيش از اين هم آثار گمشده اف. اسكات فيتس‌جرالد و تنسي ويليامز را كشف و منتشر كرده بود. فاكنر بيشتر با «خشم و هياهو» شناخته مي‌شود؛ رماني كه در 1929منتشر شد. او در 1949براي مجموعه آثار خود برنده نوبل ادبيات شد و بخشي از مبلغ مالي آن را به راه‌اندازي جايزه‌اي ادبي اختصاص داد كه امروز به نام پن/فاكنر موسوم است.

کد خبر 315262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha