همشهری آنلاین: مرکز فرماندهی و کنترل منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افتتاح شد.

 صباحی‌فرد

به گزارش روابط عمومي پدافند هوايي امیر صباحی‌فرد در آیین افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: سامانه فرماندهی و کنترل منطقه پدافند هوایی جنوب غرب به عنوان بخشی از شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی عمل می‌کند و قادر است نظارت دقیقی بر امنیت هوایی و دفاع از فضای جمهوری اسلامی ایران را در تمام ابعاد اعمال کند.

وی در ادامه گفت: این سامانه یک سامانه تاکتیکی رزمی می‌‌باشد که با بهره‌گیری از مجموعه تجهیزات کشف، جمع‌آوری، مقابله اعم از عامل و غیرعامل و عملیات سایبری و جنگ الکترونیک ماموریت خود را به انجام می‌رساند.

صباحی‌فرد شاخصه اصلی این سامانه را جایجایی و قرارگیری سریع در شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی دانست و افزود: این سامانه از طریق به کارگیری تجهیزات ارتباطی متنوع و همچنین رصد اهداف مشکوک و متخاصم می‌تواند در کمترین زمان پیشنهاد اقدام متناظر را به افسران عملیاتی ارائه دهد و در حقیقت این سامانه یک اتاق عملیات دفاع هوایی و کنترل صحنه نبرد کامل است.

 

کد خبر 315134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha