همشهری آنلاین: رییس کل بانک مرکزی در همایش تأمین مالی صادرات خدمات فنی و مهندسی از پشتیبانی نظام بانکی از صادرات خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طهماسب مظاهری در این همایش گفت:"صندوق ضمانت صادرات" عهده دار پوشش خطر پذیری برای صدور کالا و خدمات شرکت‌های ایرانی است و این صندوق تمامی مخاطرات سیاسی صادرکنندگان ایرانی را پوشش خواهد داد.

خطرپذیری (ریسک) سیاسی را در هر کشوری،نهادی پوشش می‌دهد. در ایران نیز این امر بر دوش  صندوق ضمانت صادرات است.

مظاهری تاکید کرد صادرات کالا راه خود را پیدا کرده و ما نیازمندیم که در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی هم راه روشنی را ترسیم کنیم ، صادرکنندگان نیز با استفاده از منابع مالی موسسات داخلی و خارجی و تلفیق این دو به اهدافی که در برنامه چهارم و پنجم توسعه آمده دست پیدا کنند.

رئیس کل بانک مرکزی از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خواست در پروژه های بانک توسعه اسلامی شرکت کنند واشاره کرد ،ماهانه ‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۰‬پروژه در بانک توسعه اسلامی تصویب می‌شود که کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برای شرکت در آن، اولویت دارند. فهرست این طرح‌ها را هر ماه در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهیم و برای صادرکنندگان قابل دسترسی است.

رییس کل بانک مرکزی، همدلی و هماهنگی مرکز توسعه تجارت، موسسه‌های بیمه و بیمه‌های تجاری و نیز صندوق ضمانت صادرات را یک امتیاز برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی دانست و از آن‌ها خواست ازاین شرایط به خوبی بهره گیرند.

مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود "پشتیبانی نظام بانکی از صادرات خدمات فنی و مهندسی" را اعلام کرد و گفت : آمادگی داریم با جمع‌بندی کارشناسی و فنی و همچنین مطالعات دقیق،این کار پرخیر وبرکت را پیش ببریم.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: استفاده از یک نظام مالی و حسابرسی برای ارائه به همه موسسه‌های مالی که قصد همکاری با آنها را دارند، برای صادرکنندگان الزامی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صادرکنندگان کالا، امروزه ‌از منابع مالی و خدمات موسسه‌های مالی داخلی و بین‌المللی بهره می‌گیرند و با این تلفیق می‌توانند کار خود را پیش ببرند، گفت :آنها دریافته‌اند که باید صورت‌های مالی روشن و حسابرسی شده، شفاف و قابل اتکا و مورد تایید حسابرس‌های بین المللی و خوشنام را بدست آورند و در این صورت است که قادر به استفاده از منابع مالی و خدمات موسسه‌های مالی داخلی و بین‌المللی خواهند شد.

مظاهری افزود: صادرکنندگان موفق کالا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که صادرکننده بودن خود یک حرفه است. البته این به معنای آن نیست که تولید کننده صادرکننده نباشد، بلکه به این معناست که با توجه به تخصص و پیچیدگی امر صادرات،تولیدکنندگان موفق کالا نیز باید فعالیت خود را دو بخش کنند، در یک بخش به مسائل تکنیکی و در بخش دیگر به صادرات بپردازند.

رییس کل بانک مرکزی از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خواست که از توفیق‌های صادرکنندگان کالا بهره بگیرند و تاکید کرد: اگر در این مسیر حرکت کنید، بانک مرکزی با همه توان قانونی و مالی خود پشتیبان شما خواهد بود.

کد خبر 31507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز