بهره برداری از آزاد راه تهران-شمال درصورت تأمین ۷هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار و تا ۵سال آینده مقدور است.

به گزارش همشهري، با گذشت بيش از 4دهه از انجام مطالعات براي احداث آزاد راه تهران- شمال و رشد چند برابري هزينه احداث آن به‌دليل تغيير مداوم پيمانكاران و رشد هزينه‌ها، رئيس بنياد مستضعفان بهره‌برداري از 3 قطعه باقيمانده اين آزاد راه را مشروط به صرف 7هزارو 500ميليارد تومان اعتبار ديگرو تا 5سال آينده كرد.

محمد سعيدي كيا روز گذشته در نشست خبري در مورد روند تأمين اعتبار و ساخت قطعات باقيمانده آزاد راه تهران- شمال و زمان بهره‌برداري از آن اعلام كرد، قطعه يك آزادراه تهران- شمال از دهكده المپيك تا دو آب شهرستانك به طول 32كيلومتر است كه مسافت سفر به شمال كشور را 60كيلومتر كوتاه‌تر مي‌كند. اين قطعه اكنون توسط 5شركت ايراني و پيمانكار چيني در حال ساخت است و درصورت تأمين هزار و 200ميليارد تومان اعتبار تا اوايل سال 96به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي سهم آورده بنياد در احداث اين آزاد راه را 50درصد و 50درصد باقيمانده را سهم وزارت مسكن و شهرسازي دانست و در مورد قطعه 2 اين آزاد راه گفت: مهم‌ترين بخش در اين قطعه احداث تونل‌شرقي - غربي البرز است. اين قطعه نيازمند 2هزار ميليارد تومان اعتبار بوده و پيش‌بيني مي‌شود حفاري 3هزار و 550متر تونل شرقي البرز تا شهريور سال آينده و بقيه اين قطعه تا يك سال بعد از آن تكميل شود.

در منطقه2حد فاصل شهرستانك تا پل زنگوله به طول 22كيلومتر نيز حداكثر تا پايان امسال يا اوايل سال آينده مناقصه انتخاب پيمانكار انجام مي‌شود. سعيدي كيا با بيان اينكه هنوز ساخت قطعه 3 اين آزاد راه آغاز نشده، ميزان اعتبار احتمالي براي ساخت اين قطعه را 3هزارو 500تا 4هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: در منطقه 3 به طول 47كيلومتر از پل زنگوله تا سه‌راهي دشت نظير، تاكنون عمليات اجرايي آغاز نشده است. همچنين قطعه 4اين آزاد راه در مرداد‌ماه امسال به بهره‌برداري رسيده است. در مجموع بهره‌برداري از همه اين قطعات، تكميل و بهره‌برداري از آزاد راه تهران- شمال نيازمند 7هزار و 200تا 7هزار و 500ميليارد تومان اعتبار و 5سال زمان است.

رئيس بنياد مستضعفان همچنين با اشاره به اينكه 70شركت بنياد در معرض فروش، ‌ادغام يا انحلال قرار دارند، گفت: تا پايان سال 92بنياد هيچ بدهي مالياتي ندارد، حسابرسي سال 93براي پرداخت ماليات نيز با برآورد رقم حدود 800ميليارد توماني انجام شده و از سال 84تاكنون 3هزارو 200ميليارد تومان ماليات پرداخت كرده‌ايم.

کد خبر 315044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha