دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس آخرین الگوهای جوی یک سامانه بارشی بتدریج از شمال شرق عربستان و کویت وارد کشور شده و روز سه شنبه تا اوایل پنجشنبه در خلیج فارس فعال خواهد بود.

خلیج فارس

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان  در خصوص سامانه بارشی که بتدریج از شمال شرق عربستان و کویت وارد کشور می شود، گفت: گذر شرق این سامانه عمدتاً از فراز نیمه جنوبی خلیج فارس و سواحل جنوبی خواهد بود و انتظار می رود طی روز سه شنبه تا اوایل پنجشنبه عمدتاً در مناطق جنوبی تا میانی خلیج فارس و سپس تنگه هرمز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اظهار نمود: با وجود هوای گرم مرطوب در سطوح زیرین جو و گسترش تدریجی هوای سرد در ترازهای میانی، وجود شرایط مساعد برای رخداد ناپایداری همرفتی و تشکیل ابرهای جوششی مهیا خواهد شد بنابراین طی روزهای سه شنبه تا چهارشنبه وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در جزایر خلیج فارس و با احتمال در سواحل جنوبی بوشهر و سپس سواحل غربی هرمزگان دور از انتظار نمی باشد.

این مسئول با اشاره به مواج بودن خلیج فارس و سواحل بوشهر توصیه نمود: شناورهای کوچک احتیاط لازم را بکار گرفته و از تردد غیر ضروری خودداری شود.

احد وظیفه در خاتمه خاطرنشان کرد: در سایر مناطق کشور از امروز تا پایان هفته جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی خواهد بود.

کد خبر 314852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha