یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به حجم گسترده ساخت و ساز در جزیره کیش گفت: قراردادهای برخی از پروژه‌های ساخت و ساز در منطقه آزاد کیش به توصیه شورای عالی شهرسازی و معماری لغو شده است.

پیروز حناچی

پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حتی برخی از زمین‌هایی که در این منطقه برای ساخت و ساز واگذار شده بود با لغو قراردادهای مربوطه، پس گرفته شد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که جزیره کیش طرح جامع مصوبی داشت که مسئولان را متوجه آن کردیم، گفت: در این طرح، اسکان موقت در این منطقه سهم کمتری داشت در حالی که در برنامه ریزی ما، اسکان دائم بود.

حناچی به موضوع دریاخواری نیز اشاره و تاکید کرد: ما مخالف خشک کردن دریا هستیم؛ هرچند در برخی از نقاط جهان به علت ضرورت، برخی از پروژه‌ها روی زمین‌هایی که از محل خشک شدن آب دریا استحصال شده انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که خشک کردن آب دریا نباید برای انتفاع شخصی انجام شود، گفت: این درحالی است که دولت قطر درصدد است فرودگاه جدید دوحه را پس از خشک کردن دریا بر روی زمین‌های آن احداث کند و یا این‌که برخی از پروژه‌های توسعه بنادر با استفاده از خشک شدن آب دریا عملی می‌شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به توصیه‌های این شورا توجه کرده و تاکنون تعدادی از قراردادهای واگذاری زمین به احداث برخی از پروژه‌ها در این منطقه لغو شده است.

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است که در کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

کد خبر 314735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha