همشهری آنلاین: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از ورود ویژه آموزش و پرورش استثنایی به حوزه اوتیسم و فرزندان چند معلولیتی خبر داد.

دانش آموز

به گزارش ايسنا، مجید قدمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق اهداف این سازمان و تسهیل ارائه خدمات به دانش آموزان استثنایی، اظهار کرد: طرحی برای توزیع تبلت میان دانش‌آموزان نیمه‌بینا و کم‌بینا داشتیم که در حال حاضر بخشی توزیع و بخشی دیگر در حال توزیع است.

وی افزود: همچنین برنامه حمایت از روند درمان و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی را آماده و در سال تحصیلی جدید ابلاغ کردیم که بر اساس آن دانش‌آموزانی که داروی مستمر استفاده می‌کنند در حال شناسایی هستند تا مبالغ دارو را نقدا به خانواده آنها پرداخت کنیم و همچنین هزینه توانبخشی شان را تقبل کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین از شناسایی دانش آموزان دچار مشکل شنوایی خبر داد و گفت: کاشت حلزون رایگان برای دانش آموزان شش سال تمامی که امسال در طرح سنجش شناسایی شدند انجام می‌شود.

قدمی به ورود ویژه آموزش و پرورش استثنایی به حوزه اوتیسم و فرزندان چند معلولیتی اشاره و عنوان کرد: بضاعت علمی دانشگاه‌های ما در حوزه اوتیسم و افراد چندمعلولیتی اندک است. به این خاطر خودمان به این مسئله ورود کردیم و یک تیم تحقیقاتی موظف شده تا امر ترجمه و آماده سازی بسته علمی و آموزشی درباره اوتیسم را که از دانشگاه بوستون گرفتیم، انجام و دوره‌های آموزشی را برای مدرسان استانی آغاز کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اوتیسمی‌ها یک طیف هستند. در اوتیسم اختلالات رفتاری می‌تواند همراه با اختلال هوشیاری باشد. به عنوان مثال برخی اوتیسمی‌ها هوش عادی دارند ولی دارای اختلال رفتاری‌اند که برنامه‌ریزی‌ها برای این گروه‌ها متفاوت است.

وی در ادامه به حل مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اشاره و عنوان کرد: در مجموع به بیش از 95 درصد از اهداف خود دست یافته‌ایم.

قدمی در خاتمه از تغییر نام سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: تغییر نام سازمان به « سازمان آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه» در شورای سازمان نیز مصوب شده و پیگیری‌های بعدی برای ارسال این طرح به مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

کد خبر 314679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha