همشهری آنلاین: رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در توضیح علت طولانی شدن دوران انتظار تعداد زیادی از مشمولان برای اعزام به خدمت سربازی، گفت: ظرفیت مراکز آموزشی در نیرو های مسلح محدود است به همین دلیل تاریخ های اعزام مشمولان به تاخیر افتاده است.

به گزارش سايت خبري پلیس، سردار سیدحمید صدرالسادات، افزود: مشمولان برای اعزام به خدمت باید درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کنند و با توجه به شرایطی که دارند تاریخ اعزامشان مشخص می‌شود.

صدرالسادات در خصوص نحوه اعزام مشمولان دیپلم و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، گفت: مشمولان دیپلم و زیر دیپلم، 19 هرماه و فارغ التحصیلان دانشگاه ها نیز اول ماه های زوج سال و به عبارتی 6 دوره در سال به خدمت اعزام می‌شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که علت تمدید تاریخ اعزام در چند ماهه اخیر چیست؟ گفت: ستاد کل نیروهای مسلح در سال گذشته به موجب ابلاغیه ای مدت خدمت سربازی را به 24 ماه افزایش داد اما پس از بررسی های دقیق تر، مدت خدمت را همان 21 ماه اعلام کرد مبنی براینکه مشمولان تا پایان سال خود را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: این امر سبب نگرانی مشمولان و خانواده های آنها شد لذا قبل از اتمام فرصت یکساله برای اعزام به خدمت اقدام کردند تا افزایش خدمت شامل آنها نشود. در همین فاصله سازمان وظیفه عمومی با حجم بالایی از درخواستهای اعزام به خدمت و تعجیل در موعد اعزام مواجه شد.

صدرالسادات افزود: عدم افزایش ظرفیت مراکز آموزشی و وجود مشکلات مالی و اعتباری در نیروهای مسلح به ویژه ارتش از دیگر دلایل عدم پذیرش مشمولان بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا یادآور شد: به هرحال این موضوعات باعث شد تا دوره انتظار تعداد زیادی از مشمولان برای اعزام به خدمت بیشتر شود. در حال حاضر با توجه به تعداد درخواست‌های زیادی که برای اعزام به خدمت از اواخر سال گذشته وجود داشته و با توجه به اینکه ظرفیت مراکز آموزشی در نیرو های مسلح نیز محدود است، تاریخ های اعزام مشمولان به تاخیر افتاده است . 

صدرالسادات اضافه کرد: اگر بخواهیم دوره انتظار برای اعزام به خدمت کم شود باید ظرفیت پذیرش مراکز آموزش نیروهای مسلح با توجه به نیاز افزایش یابد.

کد خبر 314671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha