همشهری آنلاین: معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: متعهدین خدمتی که به صورت ارادی یا غیر ارادی از سازمان های دولتی خارج می شوند، حداکثر ۶ ماه برای معرفی خود برای تعیین تکلیف خدمت وظیفه عمومی مهلت دارند.

 وظیفه عمومی

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، سرهنگ رحمان علیدوست افزود: تمام مشمولانی که حسب نیاز دستگاه های غیرنظامی و در راستای اصل 147 قانون اساسی و در اجرای ماده (66) قانون خدمت وظیفه عمومی با سپردن تعهد خدمت به میزان حداقل چهار سال به استخدام دستگاه های غیرنظامی (دولتی) در می آیند، متعهدین گفته می شوند.

وی گفت: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت زمان تعهد در دستگاه ها برای این دسته از افراد، متغیر است؛ به طور مثال قوه قضاییه 10 سال، وزارت آموزش و پرورش حداقل پنج سال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پنج سال، اعضای هیئت علمی، چهار سال و سازمان هواپیمایی کشوری 10 سال است.

وی اضافه کرد: حداکثر مدت تعهد به استثنای مواردی که در قانون مشخص شده است با هماهنگی دولت نیز تعیین می شود.

این مقام مسئول در سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: آن دسته از متعهدین خدمتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیلی (ارادی یا غیر ارادی) از خدمت برکنار شوند، موظفند حداکثر ظرف مدت 6 ماه از زمان برکناری یعنی از تاریخ اجرای حکم رهایی با همراه داشتن گواهی خدمتی صادره از سازمان مربوطه جهت رسیدگی به وضع مشمولیت خود اقدام کنند و از طریق یکی از دفاترخدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10 ) درخواست اعزام به خدمت را ثبت کنند.

علیدوست تاکید کرد: این دسته از مشمولان در صورت عدم اقدام در مهلت مقرر از تسهیلات پیش بینی شده در قانون نظیر دریافت مجوز تحصیلی،خروج از کشور، دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی و استخدام محروم می شوند.

کد خبر 309015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha