شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

هرچند تاکنون اظهارات مسئولان آموزش و پرورش بیشتر بر نبود اعتبار برای پرداخت بدهی فرهنگیان متمرکز بوده، اما وزیر آموزش و پرورش وعده داده مطالبات معلمان بازنشسته به‌زودی پرداخت می‌شود.

علي‌اصغر فاني در جمع معلمان شهرستان‌هاي شاهرود، ميامي و دامغان با تأييد پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان اين وزارتخانه، وعده داد كه مطالبات آن دسته از بازنشستگاني كه از نيمه دوم سال گذشته تاكنون تنها 20درصد از پاداش خود را دريافت كرده‌اند، به‌زودي پرداخت شود.وي گفت:« از اختلاف فاحش در دريافتي بازنشستگان قبل و بعد از سال 86آگاهم و از همين‌رو همه تلاش خود را براي رفع اين مهم به‌كار مي‌گيرم.»

فاني با بيان اينكه «از تفاوت دريافتي حقوق و مزاياي بازنشستگان آموزش و پرورش اطلاع دارم»، افزود:«با بازنشسته شدن، پرونده‌ معلمان و فرهنگيان از آموزش و پرورش به كانون بازنشستگان كشوري مي‌رود اما با اين حال پيگير حقوق و مزاياي معلمان بازنشسته‌ هستيم تا بتوانيم دريافتي آنها را تا حد امكان افزايش دهيم.اين موضوع را در همه جلسات و ازجمله در حاشيه جلسات دولت يا نشست‌هايي كه با مسئول سازمان مديريت داشته‌ام مطرح مي‌كنم تا روند پرداخت اين مطالبات به‌زودي انجام شود.»

وعده وزير براي پرداخت اين مطالبات و بدهي‌ها در حالي است كه بسياري از نمايندگان مجلس نيز منتقد اين موضوع هستند. در يك نمونه چند روز قبل يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس ضمن نكوهش عدم‌پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان از محقق‌نشدن وعده دولت به بازنشستگان براي حل مشكل پرداخت حقوق آنها انتقاد كرد.

سيدناصر موسوي لارگاني در جلسه مجلس در تذكر شفاهي خطاب به وزير آموزش و پرورش از پرداخت نشدن پاداش پايان خدمت فرهنگيان انتقاد كرد و گفت:«متأسفانه برخي عزيزان فرهنگي و معلم بيش از يك‌سال است كه بازنشسته شده‌اند اما هنوز پاداش پايان خدمت خود را دريافت نكرده‌اند. پرداخت نكردن مطالبات بازنشستگان به‌رغم وعده‌هاي دولت به عزيزان تجمع‌كننده مبني بر حل اين مشكل متأسفانه همچنان ادامه دارد. بازنشستگان تا كي براي دريافت حقوق خود بايد التماس كنند؟» همه اين انتقاد‌ها در حالي است كه كه 2 هفته قبل مديركل آموزش و پرورش شهر تهران به صراحت اعلام كرد براي پرداخت حق‌التدريس و پاداش پايان خدمت معوق فرهنگيان اعتباري وجود ندارد. اسفنديار چهاربند در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس و در پاسخ به اين پرسش كه «حق‌التدريس معوق معلمان و همچنين پاداش پايان خدمت فرهنگيان چه زماني پرداخت مي‌شود؟»گفت:درصورتي كه تأمين اعتبار شود، پرداخت خواهد شد.

چهاربند با بيان اينكه اين موضوع در اختيار اداره كل آموزش و پرورش تهران نيست، افزود:«اعتبارات سلسله مراتبي دارند و از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بايد اين اعتبارات اختصاص داده شود و وزارت آموزش و پرورش آن را توزيع كند.» حالا وزير آموزش و پرورش بي‌آنكه زماني را براي پرداخت پاداش معوق بازنشستگان اعلام كند، تنها از تحقق «به‌زودي» اين وعده خبر داده است، بايد منتظر ماند و ديد رسيدن اين «به‌زودي» چقدر طول مي‌كشد.

کد خبر 314510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha