چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه هکرهای ناشناس که تاکنون به واسطه سرگرمی‌های هرج‌و‌مرج‌طلبانه و آنارشیستی‌شان شناخته می‌شدند، به تازگی هدفی جدی‌تر برای خود دست و پا کرده‌اند: از پا درآوردن داعش.

 اين گروه از هكرها اوايل ماه نوامبر 2015 ليستي از اعضاي گروه بدنام كوكلوس‌كلان، گروه برتري طلب نژاد سفيد‌پوستان را در فضاي مجازي منتشر كرد، و اكنون به دنبال شكاري بزرگتر است: دولت اسلامي-داعش

ناشناس‌ها در پي وقوع حملات خونبار پاريس عملياتي جديد به نام عمليات پاريس را آغاز كردند كه هدف آن شكار اعضاي گروه داعش است. اوايل بامداد روز 17 دسامبر اين گروه در حساب توئيتري‌اش اعلام كرد با موفقيت توانسته 5500 حساب كاربري متعلق به اعضاي گروه داعش را از بين ببرد.

براساس گزارش بی بی سی، با اين همه متخصصان امنيتي بر اين باورند شايد فعال بودن اين حساب‌هاي كاربري در شبكه‌هاي اجتماعي قابل مشاهده براي نظارت آژانس‌هاي اطلاعاتي بر فعاليت اعضاي اين گروه تندرو گزينه بهتري نسبت به ناپديد شدن آنها در ميان شبكه‌هاي تاريك باشد.

يكي از اعضاي گروه ناشناس در مصاحبه‌اي كتبي هدف اين گروه را شناسايي عاملان جنايت پاريس و تمامي سازمان‌هاي تروريستي مرتبط با آنها، دستيابي به اطلاعات محرمانه از دروني‌ترين بخش‌هاي نيروهاي انساني، فلج كردن تبليغات و مسدود كردن دسترسي آنها به شبكه‌هاي اجتماعي، انتشار عمومي اطلاعات اين افراد و خنثي كردن تمامي تهديد‌هاي داعش اعلام كرد.

به اعتقاد اين گروه، نمي‌توان با مسلسل و تفنگ مانع از تبليغات گسترده داعش شد و بايد به شيوه‌اي موثر‌تر مانع از انتشار تبليغات آنها شد تا نيروي انساني و حضور آنها در اينترنت تضعيف شود؛ زيرا مختل ساختن جوامع آنلاين داعش مي‌تواند سازماندهي حملات را براي آنها دشوارتر سازد.

ناشناس‌ها پس از وقوع حمله پاريس در پيامي ويديويي كه به زبان فرانسه بود با حشره خواندن نيروهاي داعش آنها را تهديد كردند كه ما بزرگترين عمليات را عليه شما انجام خواهيم داد، انتظار بزرگترين حمله سايبري را داشته‌ باشيد، آغاز جنگ اعلام شده‌است،‌ خود را آماده كنيد.

پس از انتشار اين تهديد‌ها، داعش نيز براي اعضاي خود پيام‌هاي هشدار و دستورالعمل‌هايي منتشر كرد كه در آنها به چگونگي محافظت اعضا از خود در برابر هكرهايي مانند ناشناس‌ها پرداخته‌است. اين دستور‌العمل پنج بخشي از طريق كانال اخبار خليفه داعش در تلگرام منتشر شده‌ است. 

کد خبر 314285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha