همشهری آنلاین: سرانجام فدراسیون والیبال با رائول لوزانوی آرژانتینی برای هدایت تیم ‌ملی به توافق قطعی رسید.

لوزانو

فدراسیون والیبال ایران نوشت: تیم ‌ملی والیبال ایران باید خود را برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک (اردیبهشت ماه سال آینده) در ژاپن آماده کند.

ملی‌پوشان والیبال ایران که در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی را کسب کرده بودند، در سال 2015 فروغ گذشته خود را نداشتند. نتایج ضعیف در جام واگنر و جا‌م جها‌نی موجب شد تا انتقادات زیادی بر روی عملکرد تیم ‌ملی وارد شود.

در نهایت فدراسیون والیبال تصمیم به تغییر در کادرفنی گرفت و اسلوبودان کواچ سرمربی صرب تیم ‌ملی را برکنار کرد. حالا مسئولان فدراسیون والیبال از توافق با رائول لوزانو خبر دادند. لوزانو مربی 59 ساله آرژانتینی قبل از آمدن کواچ هم یکی از گزینه‌های اصلی هدایت تیم ‌ملی بود. او در سال 2013 برای هدایت تیم والیبال شهرداری ارومیه به ایران سفر کرد، اما بر خلاف توافق اولیه هرگز روی نیمکت این تیم نشست.

لوزانو در سال 2006 به عنوان سرمربی تیم ‌ملی لهستان به مدال نقره جهان دست یافت، او همواره به عنوان یکی از مربیان مطرح در لیگ‌ باشگاهی لهستان مطرح بوده است.

البته لوزانو تجربه دو بار حضور در المپیک را در کارنامه دارد، اما بیشتر عمر مربیگری او به هدایت تیم‌های باشگاهی معطوف بود. او پیش از این هدایت تیم ‌های باشگاهی ایتالیا و لهستان نظیر رکس پور دنونه، اسپولتو، سیسلی کرویزو، مترو پلی تن، ایراک لیس، تسالونکی، پالرمو و ماچراتا را برعهده داشته است.

همچنین سرمربی تیم‌های ملی والیبال لهستان و آلمان نیز بوده است. لوزانو در سال 2006 نشان صلیب شوالیه را در توسعه ورزش لهستان و موفقیت در آموزش از رییس جمهور این کشور دریافت کرد.

لوزانو در سال‌های اخیر به عنوان مدرس فدراسیون جهانی والیبال به کشورهای مختلف سفر می‌کند.

قرار است سرمربی جدید تیم ‌ملی والیبال از اوایل فروردین ماه سال 1395 هدایت تیم ‌ملی والیبال را برعهده بگیرد تا بعد از حدود 40 روز تمرین ملی‌پوشان ایران در مسابقات انتخابی المپیک ژاپن شرکت کنند.

همچنین خوان سی‌چلو مربی سابق تیم ملی والیبال در زمان ولاسکو به عنوان دستیار لوزانو در کادر فنی تیم ملی والیبال ایران معرفی شد.

کد خبر 314055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha