همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید در صورتی که شرایط دو گزینه سرمربیگری تیم‌ملی مساوی باشد، تمایل ما برای همکاری با آناستازی بیشتر است.

آناستازی

به گزارش "ورزش سه"، بحث انتخاب سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران هنوز داغ است و نماینده‌های فدراسیون در لهستان رایزنی‌های خود را ادامه می‌دهند. آنها در روز اول سیچلو را به عنوان مربی انتخاب کرده و موضوع را با لوزانو در میان گذاشته‌اند که این مربی هم با هدایت ایران در صورت همکاری با سیچلو موافقت کرد. بعد از آن خوش‌خبر و افشاردوست به دیدار آناستازی رفتند تا شرایط او را هم مورد ارزیابی قرار دهند که هنوز نتیجه کامل آن جلسه اعلام نشده است.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت مذاکرات می‌گوید: «لوزانو شرایط مساعدی را برای هدایت ایران برای ما عنوان کرده است که کاملا با خواسته‌های ما تطابق دارد. ما بیشتر به دنبال تیم خوب فنی هستیم تا شخص. سیچلو به عنوان کمک کار خود را به احتمال زیاد در تیم‌ملی آغاز خواهد کرد و لوزانو هم این موضوع را پذیرفته و قرار است زمان بیشتری را به ملی‌پوشان اختصاص دهد. اینکه لوزانو تیم خوب فنی را به ایران خواهد آورد، یک پوئن مثبت محسوب می‌شود که ما به دنبال همین موضوع هستیم. سیچلو 3 سال از سایر مربیان جلوتر است و هم بازیکنان داخلی را می‌شناسد و از همه مهمتر شناخت خوبی از رقبای آسیایی ما دارد که همین موضوع نیمکت ایران را وزین می‌کند.»

او در مورد تمایل فدراسیون والیبال با آناستازی و شانس این گزینه برای هدایت تیم‌ملی هم می‌گوید: «همانطور که گفتم شخص برای ما در اولویت اول قرار ندارد و تیم فنی باید قوی باشد. لوزانو به همکاری با سیچلو جواب مثبت داده و قرار است زمان مناسبی را برای تیم‌ملی خرج کند. اما آناستازی هنوز شرایطش به صورت کامل بررسی نشده است.

لوزانو مربی بسیار بزرگی است که سرمربیگری تیم‌های آلمان، اسپانیا و لهستان را برعهده داشته و سابقه حضور در المپیک را دارد. او سیمنارهای زیادی در مورد علم والیبال ارائه کرده است که نمی‌توان از آنها به راحتی گذشت و مهمتر از همه اینکه شرایط خوبی را برای همکاری با تیم‌ملی فراهم کرده است. حالا باید دید آیا آناستازی هم این شرایط را خواهد داشت یا نه. اگر شرایط مساوی باشد، تمایل فدراسیون برای کار با آناستازی بیشتر است اما همانطور که گفتم مجموعه باید، مجموعه‌ای قوی باشد و شخص در اولویت نیست حتی در شرایط 45، 55 به سود لوزانو هم ما از این مربی استفاده خواهیم کرد. هر دو مربی جزو اسامی بزرگ والیبال دنیا هستند و باید شرایط مناسبی برای کار با تیم‌ملی ایران داشته باشند.»

رئیس فدراسیون والیبال در مورد اهمیت سایر افراد روی نیمکت تیم‌ملی هم معتقد است:« مشکل کواچ این بود که می‌گفت تمام کارها را خودم انجام خواهم داد و دستیارانم هم افراد توانمندی هستند و کمک لازم را به من می‌رسانند که این تفاوت بزرگ او با ولاسکو بود.

ولاسکو در تمام موارد نظر دستیاران خود را می‌گرفت و در اکثر مسائل هر فردی وضعیت خاص خود را داشت که آنها هم به نحو احسن هم دستورات را اجرا می‌کردند.

حالا ما هم به دنبال تیم خوبی هستیم تا نیمکت تیم‌ملی بسیار قدرتمند شود. بازیکنان سیچلو را به عنوان یک کمک مربی توانمند قبول دارند و او می‌تواند زمان زیادی را برای تمرینات و زیرنظر گرفتن بازیکنان تیم‌ملی صرف کند. والیبال ما در شرایط حساسی است و ما ریسک را به حداقل خواهیم رساند.»

کد خبر 313370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha