رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ظرف شش ماه آینده ۱۰ هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمان خطرناک و سابقه داری که سازمان زندان‌ها معرفی می کند، تهیه و در بانک ذخیره می شود.

به گزارش مهر، احمد شجاعی در سومین جلسه هیئت مدیره بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران  برگزار شد گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این جلسه به زودی کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی، پیشگیری از جرم قوه قضاییه و تشخیص هویت ناجا تشکیل می شود که وظیفه آن تعیین اولویت‌ها و تأیید نهایی آن‌ها برای معرفی به بانک و تهیه پروفایل ژنتیکی‌اشان است.

وی اظهار داشت: همچنین دستورالعملی توسط بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران تدوین خواهد شد که طی سال‌های آتی و در مراحل بعد برای تهیه پروفایل‌های ژنتیکی بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

رییس هیئت مدیره بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با تأکید بر اینکه بانک هویت ژنتیک ایران متعلق به کل کشور است و با اهداف پیشگیرانه و به منظور جلوگیری از تکرار جرایم ایجاد شده تصریح کرد: بانک ژنتیک تنها متعلق به سازمان پزشکی قانونی کشور نیست و قطعا کل جامعه از منافع آن بهره‌مند خواهد شد به همین دلیل از همه نهادها و ارگان‌های ذی ربط می خواهیم نهایت همکاری را در به ثمر رسیدن اهداف بانک به کار گیرند و آن را مورد حمایت قرار دهند.

در این جلسه با رأی اکثریت اعضا دکتر رئوفیان به عنوان رییس جدید بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران منصوب شد.

کد خبر 313972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha