همشهری آنلاین: ورزشکاران دو و میدانی روسیه که در کانون اتهام‌های سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ قرار دارند، از شرکت در مسابقات بین‌المللی محروم شدند.

Doping

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی و بنابر گزارش‌های آژانس جهاني ضد دوپینگ، در نشست فوق‌العاده فدراسیون جهاني دو و میدانی، ورزشکاران دو و میدانی روسیه از شرکت در مسابقات بین‌المللی محروم شدند.

بر اساس گزارش اعلام شده، مصوبه‌های این جلسه که جمعه شب (22 آبان) برگزار شد، اعلام می‌دارد که قرار است یک کمیته مستقل برای بررسی دقیق‌تر موارد اتهامی علیه ورزشکاران روسیه درباره استفاده سازمان یافته از دوپینگ تشکیل شود.

"میخائیل بوتوف"، رئیس فدراسیون دو و میدانی روسیه پس از اعلام این تصمیم گفته است که برخورد صورت گرفته شامل بازی‌های المپیک 2016 ریو در برزیل نخواهد شد.

این محرومیت، ورزش روسیه را که برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2018 آماده می‌شود و ده‌ها میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است، در شرایط سختی قرار می‌دهد.

با وجود مواضع تند "ویتالی موتکو"، وزیر ورزش روسیه که اتهامات مطرح شده توسط کمیسیون مستقل بین‌المللی مبنی بر استفاده گسترده دوندگان روسی از مواد نیروزا را «یاوه‌سرایی» و «غیر قابل بررسی» خوانده بود، دستور رئیس جمهوری این کشور نشانه روشن شدن ابعاد دیگری از این ماجراست.

"پوتین" پیش از اعلام تصمیم فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی و احتمال گسترش آن به سطح دیگر ورزش‌ها، با اعلام این که سرپرستان و مسئولين حوزه ورزش باید از هر اقدامی برای محو دوپینگ استفاده کنند، تاکید کرد: هرگونه مجازاتی باید انفرادی و نه جمعی باشد.

این تاکید "پوتین" هر چند می‌تواند بیانگر وجود مواردی از دوپینگ در ورزش روسیه باشد، اما "کرملین" با انفرادی دانستن این اقدام‌ها و رد ادعای مطرح شده مبنی بر سازمان یافته و دولتی بودن استفاده از مواد نیروزا، می‌خواهد ورزش این کشور را از خطر محرومیت و مجازات‌های جهانی دور کند.

با توجه به گزارش آژانس ضد دوپینگ جهان، مستند به یافته‌های یک کمیسیون مستقل، فساد دوپینگ در روسیه سازمان یافته است و از این رو درخواست‌هایی برای محرومیت ورزشکاران روسی از همه رقابت‌های ورزشی بین‌المللی مطرح شده است.

اکنون با دستور رئیس جمهوری روسیه برای بررسی جدی موضوع، تلاش در بالاترین سطح برای خارج کردن ورزش این کشور از بحران دوپینگ و احتمال محرومیت گسترده ورزشکاران روسی در میدان‌های جهانی جریان دارد که می‌تواند نشانه وجود شواهد و مدارک لازم در سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ موسوم به وادا باشد.

گزارش وادا درباره روسیه دربرگیرنده این اتهام است که یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های دوپینگ در تاریخ ورزش جهان شکل گرفته و پیشنهاد داده است تا دو و میدانی‌کاران روسیه از رقابت‌های بین‌المللی به ویژه المپیک ریو 2016 محروم شوند.

 

کد خبر 313854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha