همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پرونده داروی اوستین (دارویی که تزریق آن موجب نابینایی و آسیب چشمی چند بیمار شد) تشکیل شده و علاوه بر وزارت بهداشت، دادستان نیز به عنوان مدعی العموم شاکی پرونده است.

به گزارش ايرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی با اعلام این خبر افزود: وزارت بهداشت علیه کسانی که داروی اوستین را به صورت تقلبی در اختیار برخی مراکز درمانی قرار داده بودند شکایت کرده است و پرونده قضایی آن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است، این داروها به معلولیت و آسیب چشمی تعدادی از بیماران منجر شده است، منظورم از تقلبی این است که این داروها خارج از چرخه قانونی توزیع دارو، بوده است و این مسئله به طور مسلم رخ داده است اما در مورد اینکه خود دارو اصل با تقلبی بوده حتما قاضی پرونده باید حکم دهد و قضاوت کند.

وزیر بهداشت افزود: علاوه بر وزارت بهداشت، خود شخص دادستان نیز به عنوان مدعی العموم شاکی این پرونده است و برخی از کسانی که از این حادثه آسیب دیدند نیز شاکی بودند.

هاشمی گفت: پرونده داروی اوستین مسیر قانونی قضایی خود را طی می کند و ما همچنان در انتظار رأی دادگاه هستیم.

وزیر بهداشت افزود: بنده تیمی را مامور کردم که کار درمان آسیب دیدگان داروی اوستین را ادامه دهند، همه این افراد تحت درمان قرار گرفتند اما به هر حال در تعدادی از این افراد معلولیتی از نظر بینایی ایجاد شده که ناشی از عوارض تزریق دارو بوده است.
اسفند 93 بیش از 15نفر که برای درمان به چند مرکز خصوصی چشم پزشکی در شمال شهر تهران مراجعه کرده بودند، بر اثر تزریق داروی اوستین دچار عارضه چشم شدند، برخی از آنان از ناحیه هر دو چشم آسیب دیدند و برخی دیگر بینایی یک چشم خود را از دست دادند.

محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی تهران از طرف وزیر بهداشت مامور شد که موضوع را بررسی کند و پیگیر درمان این بیماران باشد، وی در همان زمان اعلام کرد که داروی تزریق شده به این افراد از نوع غیر معتبر بوده است و از مراکز مورد تائید وزارت بهداشت تهیه نشده است.

کد خبر 313835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha