جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

رییس پلیس اماکن عمومی نیروی انتظامی از افزایش حساسیت نیروی انتظامی برای مقابله با تظاهر به روزه‌خواری خبر داد

 وی اعلام کرد: ارسال سرویس غذا به اماکن مختلف از سوی ساندویچ فروشی‌ها و رستوران‌ها و همچنین ارایه غذا به مشتریان غیرمسافر در هتل‌ها ممنوع است.

سردار محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سال جاری گفت: در ماه رمضان امسال، مراکز پذیرایی با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه از جمله رستوران‌داران، قهوه‌خانه‌ها، ساندویچ فروشی‌ها و ... تا زمان افطار حق توزیع غذا نداشته و طبق روال سال‌های گذشته، نیم ساعت مانده به افطار اجازه توزیع غذا داده می‌شود.

وی افزود: در این میان مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها نیز تنها می‌توانند به مسافرانی که در مجموعه آنها اقامت دارند، سرویس غذا بدهند و بر اساس آیین‌نامه ابلاغی، مدیران این اماکن حق ندارند از افرادی غیر از اقامت‌کنندگان در مجموعه خود پذیرایی کنند.

سردار نجفی با بیان این که مراکز بین راهی نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با توجه به حدود شرعی تعیین شده می‌توانند اقدام به توزیع غذا کنند، تاکید کرد: ‌این مراکز باید بر اساس حدود شرعی و در نظر گرفتن فاصله میان شهرها غذا توزیع کنند.

به گفته وی، تمامی این موارد در قالب آیین‌نامه‌ای به اتحادیه‌ها ابلاغ شد و جزو ضوابط اتحادیه‌ها به شمار می‌رود و در صورت مشاهده هر مورد تخلف، بر اساس ماده 28 قانون نظام صنفی با متخلفان برخورد می‌شود که پلمپ آن مرکز یکی از موارد برخورد است.

رییس پلیس اماکن عمومی ناجا با اشاره به موارد تخلف در ماه رمضان سال گذشته، خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی غذایی به افراد غیرمسافر در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها و همچنین فعال بودن سرویس غذایی برخی رستوران‌ها و ساندویچ فروشی‌ها برای ارسال غذا به درب منازل، شرکت‌ها و یا مغازه‌ها از جمله موارد تخلف در سال گذشته بود که در سال جاری با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: در ماه رمضان امسال، به هیچ عنوان به ساندویچ فروشی‌ها و رستوران‌ها برای سرویس‌دهی اجازه داده نشده است.

سردار نجفی همچنین به فعالیت ساندویچ فروشی‌ها در پایانه‌های مسافربری اشاره کرد و افزود: ساندویچ فروشی‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری به دلیل تردد مسافران، با هماهنگی اتحادیه ساندویچ فروشی‌ها به صورت غیرعلنی باید غذا را در اختیار مسافران قرار دهند.

به گفته وی، تمامی این ضوابط هم از طریق مراجع صنفی همانند اتحادیه‌ها و هم از طریق نیروی انتظامی ابلاغ شده و از قبل، تمامی مراکز در جریان موضوع قرار گرفته‌اند.

رییس پلیس اماکن عمومی ناجا تصریح کرد: بر این اساس طبق دستورالعمل‌های صادر شده برای رده‌های انتظامی و صنفی سراسر کشور از طریق کمیسیون هیات نظارت وابسته به بازرگانی، موارد پیگیری شده و به این ترتیب با زمینه‌های تظاهر به روزه‌خواری به جد مقابله می‌شود.

کد خبر 31378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز