همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سردار همدانی بر این عقیده بود که در سوریه باید بسیج مردمی را راه‌اندازی و تقویت کرد و با همین رویکرد، موازنه قدرت را در سوریه به نفع جبهه مقاومت تغییر داد.

محمدرضا نقدی

به گزارش تسنیم، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار خانواده شهید سردار همدانی، گفت: شهید همدانی حق زیادی بر گردن ما داشت. او در شرایطی که جامعه برای بیداری و آگاهی نیازمند خون تازه بود، جان و خون پاکش را نثار کرد. خداوند این چنین، بندگان خاصش را انتخاب می‌کند.

وی با اشاره به رشادت‌های سردار همدانی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، افزود: در فتنه سال 88 که بسیاری از مدعیان و حتی برخی از حزب‌اللهی‌ها مردد شدند و اگر با جریان فتنه همراهی نکردند، تنها سکوت کردند و نظاره‌گر شدند، ایشان مردانه وارد میدان شد و در کنترل و آرام کردن فتنه تردید نکرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ابهام و تردید برای حضور و دفاع از دولت قانونی سوریه در آغاز جنگ این کشور را شبیه فتنه 88 دانست و تصریح کرد: وقتی جنگ در سوریه آغاز شد، اغلب تحلیلگران و مسئولین برای هر نوع ورود ایران به جریان سوریه ابهام داشتند و امیدی نداشتند که بتوان در حمایت از سوریه وارد این کشور شد و در مقابل دشمنان تکفیری پیروزی به‌دست آورد.

سردار نقدی در تحلیل جبهه مقاومت و ارزیابی نظام و کشور سوریه در این جبهه، اظهار داشت: ایران به‌عنوان محور مقاومت، با ملتی مصمم و نظامی استوار، محکم ایستاده است. در لبنان و فلسطین هم در چند سال اخیر، یک نیروی عظیم و سازماندهی‌شده تشکیل شده و در جنگ‌های تمام‌عیار چندین‌بار ارتش رژیم صهیونیستی را شکست داده است. در عراق هم با حضور مردم و جوانان انقلابی عراقی در پی فتوای علما، ثابت شد این ملت هم با عزم محکم در جبهه مقاومت نقش‌آفرینی می‌کنند؛ اما شرایط سوریه متفاوت بود و کسی این تحلیل را نداشت که در جریان این جنگ، نظام و مردم سوریه حتی بتوانند یک‌سال هم دوام بیاورند.

وی ادامه داد: در آن شرایط که با هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغاتی قدرت‌های استکباری حامی تکفیری‌ها به سرکردگی آمریکا اخبار وارونه‌ای از سوریه منتشر می‌شد، شرایط برای ماندن و مقاومت کردن بسیار سخت بود و ایمان قوی لازم بود تا کسی ایستادگی کند؛ اما امروز شرایط فرق کرده، معما حل شده و ایستادگی و مقاومت ثابت کرده که در سوریه هم می‌توان پیروز شد. این سند محکمی از بصیرت شهید همدانی است که از روز اول برای حضور و مقاومت در سوریه لحظه‌ای تردید نکرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: نکته مهم این بود که شهید همدانی اهمیت بسیج را به‌خوبی درک و روی این موضوع به‌درستی کار کرده بود و اگر چه در ابتدا حتی در میان ارتش سوریه هم این فکر، مخالفان زیادی داشت و کارشکنی‌های زیادی شد، اما ایشان هیچ وقت تردید نکرد و با تمام اخلاص این کار بزرگ را انجام داد.

سردار نقدی با بیان خاطره‌ای از راهپیمایی روز 13 آبان سال 88 که در اوج اغتشاشات و درگیری‌های فتنه آن سال برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط امنیتی تهران و تهدید گروه‌های فتنه‌گر برای راهپیمایی آن روز، اصرار داشتند مراسم در جایی محصور مثل داخل لانه جاسوسی یا ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شود، اما در آن شرایط، با تأکید سردار شهید همدانی بر قدرت بسیج و درایت و مدیریت مثال‌زدنی ایشان راهپیمایی ضداستکباری آن روز که در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بود و ضربه سختی به جریان فتنه زد برگزار و شرایط را برای راهپیمایی 9 دی فراهم کرد.

وی اظهار داشت: شهید سردار همدانی بر این عقیده بود که در سوریه هم باید با همین دیدگاه بسیج مردمی را راه‌اندازی و تقویت کرد و با همین رویکرد، موازنه قدرت را در سوریه به نفع جبهه مقاومت تغییر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبر، استقامت و ایستادگی مثال‌زدنی شهید همدانی را ویژگی بارز شخصیتی وی دانست و تصریح کرد: اصل روحیه صبور، مقاوم و مجاهد شهید همدانی به صبر همسر ایشان در منزل بر‌می‌گشت، اگر این صبوری و ایستادگی همسر ایشان در منزل نبود، زمینه برای بروز حماسه و صبر از شهید سردار همدانی با این گستردگی ایجاد نمی‌شد. افراد بسیاری هستند که خودشان اهل صبر و مجاهدت‌اند، ولی به دلیل محذورات در منزل، این خصوصیات ظهور و بروز پیدا نمی‌کند.

در انتهای دیدار، سردار نقدی قاب تصویری از ملاقات سردار شهید همدانی با مقام معظم رهبری را به خانواده شهید همدانی هدیه کرد.

کد خبر 313750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha