همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس مصوبه هیات دولت مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش چهاردرصدی میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ در کشور خواهیم داشت.

کاهش ۴ درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای در کشور تا سال ۲۰۳۰

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلی تهران افزود: روز گذشته در نشست هیات دولت برنامه مشارکت ملی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تصویب شد.

وی بیان کرد: این مصوبه، از مصوبات مهم دولت است و دولت یازدهم یک سال بر روی کلیات آن کار کرده است.

ابتکار اظهارکرد: در این برنامه، مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای دیده شده و برای اجرای موفق این مصوبه نیاز به همکاری هرچه بیش‌تر دستگاه‌های اجرایی است.

وی یاد آورشد: بر اساس این برنامه تا سال 2030 کاهش چهار درصدی میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را خواهیم داشت و هشت درصد اضافه بر آن نیز مشروط بر رفع کامل تحریم‌ها در کاهش تولید گازهای تولیدی دیده شده است.

ابتکار افزود: دراین مصوبه برنامه‌های سازگاری، در بخش کشاورزی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف سموم، کاهش آلودگی و حفاظت منابع آب و خاک نیز دیده شده است.

وی همچنین در خصوص تصویب کلیات برنامه احیای رودخانه کارون در شورای عالی آب افزود: این برنامه، برنامه جامعی است و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را دربردارد، برنامه‌ای است که به لحاظ علمی بر روی آن کاملا کار شده و امیدواریم با بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، نیرو بتوانیم شاهد احیای کامل رودخانه کارون باشیم.

ابتکار بیان کرد: در این برنامه سهم این سازمان نیز پایش، نظارت و هماهنگی است و سازمان محیط زیست دبیر کمیته حفاظت کیفی کارون در استان و مسئول پیگیری و هماهنگی در سطح ملی است. 

کد خبر 313692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha