پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وقوع لرزه‌های شدید در ساحل غربی جزیره سوماترای اندونزی باعث وحشت و نگرانی ساکنان این مناطق شده است.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تداوم وقوع چند زلزله‌ پیاپی در جنوب غربی اندونزی همچنان به وحشت و نگرانی ساکنان این مناطق می‌افزاید.

بروز دو پس لرزه دیگر در بامداد پنجشنبه 22 شهریور در مناطق مختلف جزیره سوماترای‌غربی اندونزی همچنان موجب افزایش نگرانی‌ها از بروز سونامی در ساعات آینده در منطقه اقیانوس هند و کشورهای ساحلی این منطقه شده است.

همچنین با وقوع زمین لرزه شدید نزدیک اندونزی و افزایش نگرانی‌ها از احتمال وقوع سونامی در اقیانوس هند مقامات سریلانکا با تعطیل اعلام کردن مدارس مناطق ساحلی این کشور از ساکنان این مناطق خواستند کاملا مراقب باشند.

فیرمن هایه مقام مسوول در بخش مدیریت بلایای طبیعی اندونزی تمامی قربانیان زلزله پرقدرت چهارشنبه 21 شهریور را از ساکنان شهرهای بنگکولوو "پادانگ" در جزیره سوماترای غربی ذکر کرد.

سوجنت سویانتو مقام مسوول در سازمان صلیب سرخ اندونزی نیز ضمن اشاره به بروز خسارات مالی فراوان ناشی از زلزله شدید در استان سوماترای غربی به اسکان ساکنان مناطق آسیب دیده در چادرهای تهیه شده از سوی این سازمان خبر داد.

وی به آماده باش کامل نیروهای نظامی، پلیس و صلیب سرخ برای یاری رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله‌های اخیر در جنوب غربی اندونزی اشاره کرد.

سوسیلیو بامبانگ یودهو یونو رئیس جمهور اندونزی حمایت بین‌المللی را به منظور اتخاذ تدابیر فوری برای مقابله با پیامدهای زمین لرزه خواستار شد.

همچنین مرکز هشدار سونامی استرالیا اعلام کرد: در پی وقوع پس لرزه قوی به بزرگی هفت و هشت دهم ریشتر جزایر کریسمس و کوکاس در شمال غرب استرالیا با خطر سونامی مواجه هستند.

اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرد: افرادی که در سواحل این مناطق زندگی می کنند باید از سواحل دور و داخل آب نشوند.

زمین لرزه در سوماترا تاکنون نه کشته و 38 زخمی برجا گذاشته است.

 

کد خبر 31357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز