پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۱
۰ نفر

کمیسیون اروپا قانونی را تصویب کرد که نخستین مورد از اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه اروپا به‌حساب می‌آید.

محصولات اسرائیلی که در ایرلند با این شعار فروش می رود: جنگ از اینجا آغاز شده است.

با تصويب اين قانون، از اين پس روي كالاها و محصولات توليدي شهرك‌نشينان صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي بايد برچسبي الصاق شود كه مشخصا روي آن نوشته شده: «ساخت شهرك‌نشينان». هدف از اين كار اين است كه اتحاديه اروپا يا بعضي كشورهاي اروپايي مي‌خواهند كالاهاي توليد شهرك‌نشينان را تحريم كنند. اين تحريم، ابزار مخالفت اتحاديه اروپا با شهرك‌نشيني صهيونيست‌هاست. اين روند از 2سال پيش آغاز شد و با واكنش و مخالفت شديد رژيم صهيونيستي روبه‌رو شده‌است.

مقامات اين رژيم اين تحريم را نوعي اعلام جنگ اقتصادي عليه خود دانسته‌اند و به‌شدت آن را محكوم كرده‌اند. ديروز بعد از تصويب اين طرح، رژيم صهيونيستي نماينده اتحاديه اروپا را فراخواند تا نسبت به اين اقدام اعتراض كند.

شهرك‌سازي‌هاي رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي كرانه باختري و بيت‌المقدس، حتي صداي اعتراض واشنگتن را هم درآورده‌است. اتحاديه اروپا و حتي فرانسه كه اصلي‌ترين حامي تل‌آويو در اروپاست نسبت به اين اقدام بارها اعتراض كرده‌اند. اما رژيم صهيونيستي و دولت نتانياهو بي‌اعتنا به اين اعتراض‌ها همچنان به تخريب خانه‌ فلسطيني‌ها و صدور مجوز ساخت شهرك‌هاي جديد صهيونيست‌نشين ادامه مي‌دهد.

همين ديروز شهرداري شهر قدس مجوز ساخت 900 واحد شهرك‌نشين جديد در جنوب‌غرب قدس را صادر كرد. اين 900 واحد جديد در شهرك يهودي‌نشين جيلو در جنوب غرب قدس ساخته خواهد شد. اين شهرك‌‌ها را نوعي اشغال درون اشغال مي‌خوانند. هدف رژيم صهيونيستي از ساخت اين شهرك‌ها اين است كه اولا در مناطقي كه آب و خاك حاصلخيزي دارد، يهوديان را مستقر كند و از سوي ديگر مانع از يكپارچگي فلسطينيان شود.

کد خبر 313541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha