چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه ملی مشاغل ایران آماده رونمایی است.

Business

به گزارش ایسنا در منطقه مرکزی، حسن طائی در سمینار علم، کارآفرینی و اشتغال، سخنان خود را با عنوان مفاهیم "برزیگری و بهروزی" آغاز کرد و افزود: این عناوین از نام دو کارآفرین برتر کشور گرفته شده و به نوعی تاکیدی بر ویژگی‌های کارآفرینان برتر و موفق است که در مسیر کارآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر حس روییدن، اراده و شکوفایی در فردی وجود داشته باشد، در سخت‌ترین شرایط نیز به بستر رشد و توسعه دست خواهد یافت و در چنین شرایطی با هر ماده سازنده‌ای که در دسترس است، می‌توان اثری گرانبها آفرید و خلق ارزش کرد.

طائی با بیان اینکه کارآفرین کسی نیست که مشکلی نداشته باشد، بلکه کسی است که در مقابل هر مشکلی راهکاری بیابد، از فعالیت 800 مرکز کاریابی داخلی و 80 مرکز کاریابی بین‌المللی در کشور خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت تعاون درباره توسعه کارآفرینی و اشتغال، با تاکید براینکه بازیگران اقتصادی و اجتماعی باید در این راستا دست به دست هم دهند، افزود: تمامی خانواده‌ها، بنگاه‌های دولتی و خصوصی و کارگزاران، بازیگران صحنه ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستند.

طائی با تاکید بر نقش بنگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی افزود: بسیاری از کارآفرینان موفق کار خود را از مشاغل خانگی آغاز کرده‌اند. در واقع برای کارآفرین موفق بودن باید هنر کار کردن و خلق ارزش را در یکی از زمینه‌های اقتصادی به دست آورد و در این راستا شناخت امکانات، ابزار و اختیارات ضروری است.

معاون وزیر تعاون هفت جریان تحول‌آفرین در شکوفایی اقتصاد کشور را "آموزش و مهارت"، "سرمایه‌گذاری، رشد و تولید"، "محیط ناب کسب و کار"، "زیرساخت‌های مساعد برای سرمایه‌گذاری"، "وجود تقاضا و بازار"، "فرهنگ مناسب و بهره‌وری نیروی کار" و "نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد" عنوان کرد.

وی نظام اداری تسهیل‌گر و کارآمد را از مهمترین جریان‌های تحول‌آفرین در شکوفایی اقتصادی دانست و تاکید کرد: این جریان باید به صورت پیوسته و همیشگی وجود داشته باشد، در غیر این صورت نقش دولت در این راستا به خوبی ایفا نشده است.

طائی به برنامه‌هایی که در راستای توسعه کارآفرینی در کشور در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: متنوع‌سازی شیوه تامین مالی کارآفرینی، توانمندسازی فن‌آفرینان از طریق آموزش‌های ترکیبی‌تخصصی کارآفرینی، ایجاد 133 مرکز مشاوره در زمینه اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در استان‌های کشور، ایجاد و راه‌اندازی سامانه ملی مشاغل ایران که آماده رونمایی است، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی جامع کارآفرینی براساس استانداردهای بین‌المللی و تدوین برنامه "توانمندسازی اشتغال‌پذیری و کارآفرینی دانشجویان" تحت عنوان "تاک دانش" مجموعه این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه تاک دانش شامل زیرمجموعه‌هایی است، گفت: ایجاد مراکز خدمات شغلی در کلیه دانشگاه‌ها، آشنایی با انواع الگوهای جستجوی شغل و کاریابی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی و مهارت‌های شروع کسب و کار، تشکیل اتاق ایده‌های کارآفرینی دانشجویی، برگزاری تورهای دانشجویی کارآفرینی، اجرای طرح همیار کارآفرینی، تقویت و توسعه کسب و کارهای دانشجویی و تشکیل صندوق‌های دانشجویی برای تامین مالی کارآفرینان، زیرمجموعه‌های برنامه تاک دانش هستند.

کد خبر 313458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha