همشهری آنلاین: عضو هیئت مدیره‌ بنیاد برکت با اشاره به رشد نرخ بیکاری در روستاها و مناطق محروم کشور گفت: این بنیاد تاکنون گام‌های موثری در جهت کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در مناطق محروم برداشته است.

به گزارش مهر، سيدعلی موسوي درباره‌ استراتژي و راهبرد اين بنياد براي محروميت‌زدايي و اشتغال‌زايي در مناطق محروم افزود: استراتژي بنياد بركت در راستاي ارتقاي توانمندي اقتصادي و كارآفريني در مناطق كم‌تر توسعه‌يافته و محروم كشور است و اين امر با توجه به ابعاد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه تعيين و تكامل يافته است. هم‌چنين طرح‌ها و پروژه‌هاي توانمندسازي اقتصادي و كارآفريني با جلب مشاركت سازمان‌هاي غيردولتي و با استفاده از امكانات و تسهيلات بانكي به منظور ايجاد اشتغال پايدار در اين مناطق، اجرايي مي‌شود.

وی تأكيد كرد: در اين راستا متنوع‌سازي مشاغل و شناسايي مشاغل جديد مورد نياز در اجراي پروژه‌ها، از اهميت بالايي برخوردار بوده و بنياد توجه خود را به صنايع كوچك تبديلي، تكميلي، فرآوري و نگهداري معطوف كرده است كه در حقيقت صنايع پشتيبان ساير بخش‌هاي توليد محسوب مي‌شوند.

موسوي با اشاره به ميزان بودجه‌ي هزينه شده به منظور توانمندسازي اقتصادي مناطق محروم و كم‌تر توسعه‌يافته‌ي كشور گفت: بنياد بركت تا پايان مهر ماه امسال در ۲۱۵ طرح توانمندسازي اقتصادي مشاركت داشته است. هم‌چنين بالغ بر ۳ هزار و ۲۵۹ ميليارد تومان در اين حوزه در مناطق محروم سرمايه‌گذاري انجام گرفته و براي ۱۳۸ هزار و ۸۰۵ نفر فرصت اشتغال مستقيم و غيرمستقيم ايجاد شده است.

وي درباره‌ راهكارهاي بنياد بركت براي توانمندسازي اقتصادي در مناطق محروم كشور، خاطرنشان كرد: ساز و كار ارتباط با كارآفرينان بومي و فعالان اقتصادي با بنياد بركت مبتني بر اصل اعتماد متقابل جهت بازتوليد سرمايه‌ي اجتماعي لازم براي مشاركت در راستاي سرمايه‌گذاري مشترك در طرح‌هاي اقتصادي است. ساختار روابط از پايين به بالا و براساس نيازهاي جوامع پيراموني و توانمندسازي آنان طراحي شده و از اين نظر مدلي منحصر به فرد را مطابق با شرايط اجتماعي و فرهنگي مناطق محروم و كم‌تر توسعه‌يافته‌ي ايران فراهم كرده است.

بنياد بركت در پي ابلاغ دستور مقام معظم رهبری به رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به منظور محروميت‌ زدایی مناطق محروم از سال ۸۶ با هدف اشتغال‌زايي پايدار و توانمندسازي اين مناطق به عنوان نهادي عام‌المنفعه فعاليت مي‌كند.

کد خبر 313334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha