همشهری آنلاین: استاد فریدون صدیقی که در جریان بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در غرفه همشهری حضور یافت و دیدگاه خود درباره محتوای همشهری آنلاین را مطرح کرد.

شکرخواه

فریدون صدیقی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت: دکتر شکرخواه در یک آزمون و خطا به این نتیجه رسیده که در دل همشهری آنلاین یک دانشنامه هم ایجاد کند. این رویکرد محصول یک فرآیند و یک آورده‌ است که سردبیر همشهری آنلاین در طول کار و بر اساس تجربه به آن رسیده است.

این روزنامه‌نگار و مدرس روزنامه‌نگاری، با پرهیز از ابراز موضع شخصی درباره ایجاد دانشنامه در دل یک روزنامه آنلاین، خاطرنشان کرد: به این خاطر نمی‌توانم موضع شخصی خود را بگویم که ممکن است مخاطب هدف من در روزنامه‌نگاری با مخاطب هدفی که یونس شکرخواه در همشهری آنلاین انتخاب کرده است، فرق کند.

غرفه

صدیقی با تأکید بر اینکه رسانه با مخاطب تعریف می‌شود، افزود: اگر وضع موجود یک رسانه، مخاطب خود را دارد، پس آن رسانه موفق عمل کرده است و راهش را ادامه می‌دهد. هر رسانه بنا بر جنس مخاطبش، یک شرح وظیفه و مسئولیت و هدفی برای خود قائل می‌شود و بر اساس آن، تعریفی جامع و مانع برای حرکت خود در نظر می‌گیرد و پی‌جوی آن است. همشهری آنلاین هم به تناسب مخاطب هدف خود، در موضوعات مورد علاقه مخاطب، به گردآوری مطلب می‌پردازد.

وی ادامه داد: همشهری آنلاین مسئولیت ایجاد دانشنامه را برای خود شناخته و این وظیفه را بر عهده گرفته است.

صدیقی در پاسخ به اینکه آیا از چانک‌های همشهری آنلاین که بدنه دانشنامه این روزنامه آنلاین را تشکیل داده است استفاده می‌کنید؟، اظهار داشت: نیاز من است که معلوم می‌کند سراغ کدام رسانه یا کدام مطلب از یک رسانه بروم. هر موقع بخواهم دنبال موضوع خاصی بگردم و احساس کنم آن را می‌توانم در همشهری آنلاین پیدا کنم، به این رسانه مراجعه می‌کنم.

کد خبر 313266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha