همشهری آنلاین: مردم شهر ۲۲ هزار نفری"همترمک"(Hamtramck) در ایالت میشیگان آمریکا با انتخاب سه نامزد مسلمان شورای شهر برای نخستین بار در تاریخ آمریکا دولت محلی با اکثریت مسلمان تشکیل دادند.

میشیگان

به گزارش کریستین ساینس مانیتور، شهر همترمک میشیگان كه در ناحيه ديترويت قرار دارد تاريخ ساز شد و  به عنوان نخستين به شهری در تاریخ آمریکا دست يافت که اكثريت شورای شهر آن مسلمان هستند.

حدود 22 هزار تن به سه نامزد مسلمان برای راه یافتن به هیات شش عضوی شورای شهر رای دادند در حالی که این شورا یک عضو مسلمان دیگر هم دارد. این بدین معناست که اکنون شورای شهر جدید اکثریت دو سوم مسلمان را دارد.

میشیگان

بيل مه‌ير عضو غير مسلمان اين شورا در اين خصوص گفت كه نامزدهاي مسلمان راه يافته به شورا قول داده‌اند كه كارهاي فراواني براي شهر انجام دهند. از جمله اين اقدامات ثبات و امنيت اجتماعي براي شهر است.

این شهر میشیگان پیشتر نیز در سال 2004 و زمانی که اجازه داد اذان از یکی از مساجد آن از بلندگوها پخش شود، به کانون توجه تبدیل شد و منتقدان گلایه داشتند که این نفوذ اسلام در زندگی آنهاست. در آن زمان تنها یک عضو شورای شهر همترمک مسلمان بود.

کسب اکثریت در شورای شهر آسان نیست. در گذشته نامزدهای مسلمان مورد آزاد و اذیت قرار گرفته و به تروریسم متهم می‌شدند. برخی از رای‌دهندگان بنگلادشی نیز در زمان رای‌ دادن با مشکل مواجه می‌شدند و از آنها خواسته می‌شد تا شهروندی خود را اثبات کنند. یکی از برندگان این رای‌گیری سعد المسماری، دانشجوی 28 ساله است که با کسب 22 درصد رای بیشترین آراء را از آن خود کرده است. وی در سال 2009 به آمریکا آمد و دو سال بعد شهروندی آمریکا را گرفت.

کد خبر 313256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha