همشهری آنلاین: سامانه بارشی که از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود، سه‌شنبه (۱۹ آبان) در اکثر نقاط کشور بارش باران و در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز، زاگرس و مناطق کوهستانی شمال غرب بارش برف را به دنبال خواهد داشت.

باران

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان  در خصوص سامانه بارشی فعالی که وارد کشور می‌شود، گفت : این سامانه دوشنبه در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز موجب ابرناکی و بارش باران می‌شود و سه شنبه گستره بارش کل نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز، شرق، شمال شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد که در مناطق کوهستانی شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه های البرز و زاگرس بارش به صورت برف و در عرض‌های جنوبی با رعدوبرق همراه خواهد بود.

در همين حال سازمان هواشناسي كشور طي اطلاعيه‌اي اعلام داشت:

پیرو اطلاعیه شماره 71 یکشنبه مورخ 94/08/17 ، امروز غرب کشور تحت تاثیر سامانه‌ای است که از غرب و شمال غرب وارد شده و طی دو روز آینده در نیمه غربی و بتدریج از فردا علاوه بر مناطق فوق در شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. پیامد آن بارش باران در ارتفاعات بارش برف و پاره‌ای از مناطق مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

بخش جنوبی این سامانه امشب از جنوب وارد می‌شود و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور موجب شکل‌گیری فعالیت‌های شدید تندری می‌شود. بنابراین در برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، بخش جنوبی کرمان گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

بر این اساس اختلال در تردد جاده‌ای به سبب بارش برف در ارتفاعات و شرایط مه غلیظ در غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در بخشهای جنوبی کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه 94/08/18: از اواخر وقت امروز بارش باران و درارتفاعات بارش برف و اختلال در تردد جاده‌ای در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ارتفاعات البرز و درا ستان لرستان با رگبار و رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن مسیل‌ها.

سه شنبه 94/08/19: بارش باران و درارتفاعات بارش برف و اختلال در تردد جاده‌ای در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، غرب کرمانشاه، زنجان، لرستان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین و البرز.

بارش شدید و رگباری باران و رعدوبرق و وزش باد در فارس، بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی کرمان و هرمزگان که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

چهارشنبه 94/08/20: بارش شدید و رگباری باران و رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب بوشهر که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی خواهد بود.

کد خبر 313221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha