همشهری آنلاین: زهرا نعمتی موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا اولین ورزشکار معلول تاریخ ورزش ایران باشد که جواز حضور در بازی‌های المپیک را به دست می‌آورد.

Zahra Neemati

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تیراندازی با کمان، مسابقات کسب سهمیه المپیک در تيراندازي ریکرو از روز یکشنبه (17 آبان) به میزبانی تایلند آغاز شد. در بخش انفرادی بانوان زهرا نعمتی با شکست حریفانی از ازبکستان، کره شمالی، مغولستان و ویتنام راهی فینال شد و سهمیه المپیک را گرفت.

وی در فینال این رقابت‌ها با کانگ اون جو از کره شمالی رقابت کرد و با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و مدال نقره را بر گردن آویخت.

نعمتی اولین ورزشکار معلول ایرانی است که در المپیک حضور خواهد داشت.

عضو تیم ملی تیروکمان پس از کسب سهمیه المپیک ریو گفت: اگر شجاعی و خسروی‌وفا صلاح بدانند در رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک نیز شرکت خواهم کرد.

زهرا نعمتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به تایلند اظهار داشت: واقعا خوشحالم که بالاخره تلاش‌های شبانه‌روزی‌ام جواب داد و به عنوان تنها نماینده ایران موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ریو شدم. البته این سهمیه تنها متعلق به من نیست، بلکه متعلق به تمام کاروان ایران است که با تشویق‌های خود انگیزه من را برای کسب سهمیه ریو چند برابر کردند.

وی افزود: من سرباز ایران هستم، بنابراین اگر خسروی‌وفا و شجاعی صلاح بدانند برای من فرقی نمی‌کند و برای کسب سهمیه پارالمپیک نیز رقابت می‌کنم تا سهمیه پارالمپیک را نیز دریافت کنم.

نعمتی در پایان گفت: من این سهمیه را تقدیم به تمام مردم ایران می‌کنم که در گرفتن این سهمیه من را حمایت کردند. به ویژه از رئیس فدراسیون تیروکمان تشکر می‌کنم که در این موفقیت سهم بسیار بزرگی دارد و همواره مشوق اصلی من در کسب این سهمیه بود.

کد خبر 313073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha