شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

در جشنواره‌ای که تا آخرین روزها همه دنبال یک پدیده بودند، نخستین ساخته بازیگر و گوینده نام‌آشنا و جوان ناگهان درخشید و پدیده فجر سی‌وسوم لقب گرفت.

نمایش

«چهارشنبه 19ارديبهشت» به كارگرداني وحيد جليلوند در بخش نگاه نو به نمايش درآمد و 2سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني و بهترين فيلم را برد. فيلمنامه را علي زرنگار و حسين مهكام با همكاري جليلوند نوشته‌اند و داستان درباره انتشار يك آگهي غيرمتعارف در بخش نيازمندي‌هاي روزنامه همشهري است كه زندگي چند خانواده را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد.

نگاه منتقد- آنتونيا شركا: چهارشنبه 19ارديبهشت به‌عنوان فيلم اول يك كارگردان، اثري خوب و قابل‌قبول است. فيلم نه‌تنها ساختاري خوب دارد بلكه موضوعي را محور قرار داده كه در سال‌هاي اخير در سينماي ايران مورد توجه برخي فيلمسازان قرار گرفته و آن نسبيت در قضاوت و به چالش كشيدن وجوه اخلاقي است. چهارشنبه 19 ارديبهشت، از 3‌اپيزود تشكيل شده كه اين خود از ويژگي‌هاي بارز فيلم است و مخاطب را وارد زندگي شخصيت‌هاي داستان مي‌كند.

در هر فصل، بازي بازيگران، بسيار خوب و قابل تامل است و از آن جمله مي‌توان به جسارت نيكي كريمي در پذيرفتن يك نقش و چهره كاملا متفاوت اشاره كرد. او در اين نقش چالش‌برانگيز به خوبي از عهده نقش برآمده كه مهر تأييدي است بر توانايي و مهارت كارگردان. بازي خوب برزو ارجمند را نبايد فراموش كرد. فيلمنامه آن منسجم است و مسئله قضاوت را به خوبي نمايش مي‌دهد؛ شخصي كه به هر دليل با توجه به سابقه و تجربه تلخ خود درصدد جبران برمي‌آيد و يك آگهي به روزنامه مي‌دهد.

اين يعني كسي كه دارد كار خير مي‌كند، ناگهان با يك مسئله سخت‌تر مواجه شده است. اين نوع سوژه‌ها در چند سال اخير در برخي فيلم‌ها مانند «پذيرايي ساده» و «خط ويژه» هم ديده شده است. گرچه اين فيلم‌ها در نوع پرداخت كاملا با يكديگر فرق دارند اما داستان كمك كردن به انسان‌هاست.

کد خبر 312970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha