جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۳‌ ماه تا آغاز جشنواره فیلم فجر و در شرایطی که بسیاری از فیلمسازان برای رساندن آثار خود به دوره سی و چهارم به‌شدت مشغول کارند، سازمان سینمایی هم بیکار ننشسته و با صدور چند پروانه تولید در هر هفته، بر شتاب سینماگران برای حضور در جشنواره می‌افزاید.

سینما

گرچه بعيد به‌نظر مي‌رسد در اين فاصله اندك، پروژه‌هاي سينمايي بتوانند براي نمايش در جشنواره آماده شوند.به گزارش همشهري، مجتبي راعي كه آخرين ساخته‌اش «ترنج» 2سال پيش به نمايش عمومي درآمد و فيلم ناكام «سفر به هيدالو» را در كارنامه دارد، پس از 3سال به دنياي فيلمسازي بازمي‌گردد و «طاووس مست» را براساس فيلمنامه‌اي از خودش مي‌سازد. او براي علاقه‌مندان فيلم و سينما بيشتر با «تولد يك پروانه» شناخته مي‌شود و تجربه‌هاي اخيرش چندان مورد توجه كارشناسان و مخاطبان قرار نگرفته است.

مهدي كرم‌پور كه در هفته‌هاي اخير با نگارش نامه‌اي اعتراضي خطاب به رئيس سازمان سينمايي حسابي خبرساز شده و به مجوز نگرفتن فيلمنامه تازه خود اعتراض كرده بود، حالا بايد براي به نتيجه رساندن فيلمنامه «ناگهان بهاري كه گذشت» تلاش كند. او سال90 فيلم پرحاشيه «پل چوبي» را ساخت كه فروشي معقول داشت و در اندازه‌هاي كارنامه نه‌چندان پربارش در حوزه تلويزيون و سينما قرار گرفت.

مجيد جوزاني كه در سال‌هاي اخير بيشتر در حوزه مديريت‌هاي فرهنگي فعال بوده، «سردبير» را به تهيه‌كنندگي علي سرتيپي مي‌سازد. فيلمنامه را ناهيد ديدار و يوسف صمدزاده نوشته‌اند و بايد ديد بازيگر «در چشم باد» در نخستين تجربه كارگرداني خود چگونه با دنياي فيلمسازي كنار مي‌آيد. «شيب» به تهيه‌كنندگي حبيب اسماعيلي و نويسندگي و كارگرداني ماني باغباني و «پديده» به تهيه‌كنندگي مصطفي شايسته و كارگرداني علي احمدزاده ديگر پروژه‌هايي هستند كه پروانه توليد گرفته‌اند. احمدزاده فيلمنامه پديده را با همكاري نازنين فراهاني بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر نوشته است.

کد خبر 312826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha