چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرگئی ایوانف در سال 1953 در شهر لنینگراد(سن پترزبورگ ) روسیه متولد شد.

سرگئی ایوانف

سرگئی بورسوویچ ایوانف معاون اول نخست وزیر روسیه و وزیر دفاع سابق این کشور(از ماه مارس 2001 تا فوریه 2007) بوده است، پیشتر نیز در مقام دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه انجام وظیفه می‌کرده است.

او همچنین در مقام مشاور بوریس یلتسین رییس جمهوری سابق روسیه و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری کنونی روسیه از سال 1999 تا سال 2001 به ایفای وظیفه پرداخته است.

ایوانف، که مسلط به زبان انگلیسی است، پیش از پیوستن به دولت فدرال روسیه در مسکو، در سرویس خارجی اطلاعات اتحاد شوروی و بعدها روسیه، طی سال‌های 1970 تا سال‌های 1990 فعالیت می‌کرد. حوزه ماموریت او نیز دو قاره اروپا و آفریقا را در برمی‌گرفت.

ایوانف متخصص حقوق و زبان است و از دانشکده زبان شناسی  دانشگاه دولتی لنینگراد سابق(اکنون سن پترزبورگ) در رشته‌ای زبان انگلیسی و سوئدی فارغ‌التحصیل شده است.

او پس از آن نیز در دانشگاه مینسک به تحصیل درشته حقوق پرداخت و همزمان نیز در زمینه فعالیت‌های ضد اطلاعاتی نیز آموزش دید.

در سال 1976 او فعالیت خود را در اداره کا.گ.ب. لنینگراد آغاز کرد و از همان زمان با ولادیمیر پوتین آشنا شد. این دو سال‌ها در کا.گ.ب. همکار یکدیگر بودند.

از ژوئیه 1998 تا اوت 1999 ایوانف در مقام معاون ولادیمیر پوتین به انجام وظیفه پرداخت و سپس به ریاست سرویس امنیت فدرال روسیه منسوب شد.

در نوامبر 1999، بوریس یلتسین رییس جمهوری وقت روسیه، ایوانف را به سمت دبیر کل شورای امنیت روسیه منسوب کرد، شورای امنیت روسیه در زمینه مسائل امنیتی این کشور به رییس جمهوری مشاوره می‌دهد.

ایوانف در مارس 2001 به عنوان اولین وزیر دفاع غیر نظامی روسیه تعیین شد. در فوریه 2007 ایوانف از سمت وزیر دفاع استعفا داد و به سمت معاون نخست‌وزیر منصوب شد.

کد خبر 31272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز