چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

ژنرال عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر پیش از سفر به لندن در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی، از تعهد خود به روند دمکراسی خبر داد و گفت که احکام اعدامی که طی ماه‌های گذشته برای اخوانی‌ها صادر شده را اجرا نمی‌کند.

سیسی

او اخوان‌المسلمين را بخشي از ملت مصر خواند ولي گفت، اروپايي‌ها بايد بدانند اوضاع مصر با كشورهاي آنها متفاوت است. او گفت، اگر فضاي حاكم بر اروپا در مصر وجود داشت هرگز اين قوانين امنيتي و محدودكننده در مصر به اجرا درنمي‌آمد. سيسي بر حركت در مسير دمكراسي بعد از انقلاب سال 2011تأكيد كرد ولي گفت، براي تحقق اين اهداف زمان نياز است. او عدم‌استقبال مردم از انتخابات پارلماني اخير را غافلگيركننده ندانست. در اين انتخابات اخواني‌ها حق حضور نداشتند.

رئيس‌جمهور مصر از اوضاع امنيتي كشورش و خطراتي كه تهديدش مي‌كند به‌شدت ابراز نگراني كرد و از ناتو خواست، كاري كه در ليبي شروع كرده را تمام كند. او گفت، غرب بايد وضعيت خطرناك مصر و خطرات و تهديدات آن را درك كند. رئيس‌جمهور مصر در اين مصاحبه گفت كه طي 2سال گذشته 600نفر از نيروهاي امنيتي و پليس مصر در حملات گروه‌هاي تروريستي و افراطي كشته شده‌اند.

همزمان با انتشار اين سخنان، ديروز حمله گروه‌هاي مسلح وابسته به داعش در صحراي سينا به پليس مصر 6كشته و 10مجروح به جا گذاشت. شاخه داعش در صحراي سينا در ماه‌هاي اخير چندبار ارتش و پليس مصر را هدف حمله قرار داده و تلفات زيادي گرفته‌است.
طي 2روز گذشته مصر همچنين ميزبان فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا بود. موگريني بعد از ديدار با مقامات مصري ديروز در دانشگاه قاهره سخنراني كرد. او به ريشه‌هاي مشترك اروپا و اعراب اشاره كرد و از جوانان عرب خواست تسليم افراط‌گراها نشوند.

کد خبر 312711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha