همشهری آنلاین: داود رفعتی کمک داور بین المللی فوتبال ایران و ناظر ویژه فیفا تصمیم یدالله جهانبازی داور مسابقه ذوب آهن ـ پرسپولیس در اخراج ایمان صادقی گلر قرمزپوشان را کاملا نادرست دانست.

 

 

در دقیقه 23 دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در فولادشهر علی میرزابیگی در تصمیمی عجیب خروج ایمان صادقی و دفع توپ او با سینه را خطای پشت محوطه جریمه اعلام کرد تا یداله جهانبازی با کارت قرمز خود دروازه بان پرسپولیس را اخراج کند.

این در حالی بود که کاملا مشخص بود ایمان صادقی بعد از خروج از دروازه و پشت محوطه جریمه توپ را با سینه‌اش دفع کرده است و داور این بازی به اشتباه تصمیم به 10 نفره کردن پرسپولیس کرد.

بعد از این اتفاق بازی با دقایقی وقفه مواجه شد و کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس به شدت به این تصمیم جهانبازی و کمک او اعتراض کردند.

رفعتی كمك داور بين المللي فوتبال ايران نيز گفت: آقای جهانبازی در این صحنه اشتباه بزرگی کرد و توپ به هیچ عنوان به دست ایمان صادقی برخورد نکرد. اگر این بازی به سود ذوب آهن تمام شود وي هزینه زیادی بابت این تصمیم خواهند پرداخت.

  • ایمان صادقی مرد بدشانس فولادشهر

ایمان صادقی دروازه بان دوم پرسپولیس و ذخیره و سوشا مکانی در دقیقه 23 دیدار حساس مقابل ذوب آهن با اشتباه یدالله جهانبازی داور بازی از زمین اخراج شد.

او که برای دفع یک توپ بلند بیرون آمده بود با برخورد توپ به سینه‌اش با رای داور مسابقه با کارت قرمز مستقیم بیرون رفت.

جهانبازی روی این صحنه دید خوبی نداشت و احساس کرد صادقی بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرده است.

  • جهانبازی مسلمان را هم قربانی کرد

محسن مسلمان انگیزه های زیادی برابر یحیی گل محمدی و ذوب آهن داشت و به دنبال اثبات خود در این بازی بود که در نهایت ناکام ماند.

مسلمان در همان دقایق اولیه نیز با دوندگی و تکل های خود از انگیزه های بالایش در این بازی خبر داد که یک کارت زرد نیز برای او به همراه داشت.

محسن مسلمان که به دنبال فرصتی برای زدن تیر نهایی به ذوب بود در نهایت با تصمیم اشتباه یداله جهانبازی قربانی شد و از زمین بازی تعویض شد. اخراج ایمانی صادقی، برانکو ایوانکوویچ را مجبور کرد با احتیاط بیشتری ادامه بازی را دنبال کند و نزدیک ترین فرد برای جانشینی دروازه بان اخراجی پرسپولیس بود و از سوی برانکو تعویض شد تا مرتضی قدیمی پور جانشین او شود.

  • غیاثی: اخراج دروازه‌بان پرسپولیس اشتباه بزرگ داور بود

فارس نيز نوشت: رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اخراج دروازه‌بان پرسپولیس در نیمه اول بازی با ذوب آهن اشتباه بزرگ و تأثیرگذار داور بازی بود.

سیدرضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت یدالله جهانبازی در نیمه اول دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در جام حذفی و اخراج ایمان صادقی دروازه‌بان پرسپولیس گفت: آقای اصفهانیان! رئیس کمیته داوران. این کارشناسان، مربیان، سرپرستان تیم‌ها و اهالی رسانه نیستند که علیه داوران هجمه می‌کنند. این داوران شما هستند که علیه کمیته داوران و جامعه داوری هجمه می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی در دقیقه 22 مسابقه دروازه‌بان پرسپولیس خطایی مرتکب نشده چگونه داور مسابقه ایمان صادقی را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج می‌کند. آن هم به جرم خطای هند اتفاق نیفتاده.

غیاثی تصریح کرد: در دقیقه 22 مسابقه دروازه‌بان پرسپولیس به سمت بازیکن پیش‌تاخته ذوب آهن رفت و بازیکن ذوب آهن هم توپ را به سمت او فرستاد که توپ به سینه ایمان صادقی برخورد کرد. داور در این صحنه دو اشتباه تأثیرگذار داشت زیرا خطایی رخ نداده بود که به سود ذوب آهن اعلام خطا داد و هندی هم انجام نشده بود که داور مسابقه ایمان صادقی را از زمین اخراج کرد.

کد خبر 312669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha