همشهری‌آنلاین: یک هواپیمای ترابری آنتونوف روسیه در سودان جنوبی سقوط کرد و در پی این حادثه تاکنون مرگ ۴۰ تن تایید شده است.

russian

سقوط این هواپیمای ترابری چند روز پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری این کشور در مصر رخ داده که به کشته شدن 224 سرنشین آن منجر شد.

این هواپیما در 800 متري فرودگاه جوبا، پایتخت سودان جنوبی سقوط کرده است.

اخباری از دلایل سقوط این هواپیمای آنتونوف روسیه منتشر نشده و هنوز تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای پیشین این کشور در مصر که گروه تروریستی داعش ادعا كرد آن را سرنگون كرده، ادامه دارد.

به دنبال وقوع این حادثه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در حال بررسی اطلاعات مربوط به این حادثه در سودان جنوبی است.سفارت روسیه در اوگاندا نیز اظهار داشت: ما در حال بررسی جزئیات این حادثه هستیم. فعلا نمی‌توانیم مسئله خاصی در این رابطه اعلام کنیم. ما با مقام‌هاي سودان جنوبی در تماس هستیم.

مقام‌هاي سودان جنوبی نیز سقوط این هواپیمای آنتونوف روسیه را در خاک سودان جنوبی تایید کردند.

به گزارش آر ت، اين هواپيما كمي بعد از بلندشدن از زمين سقوط كرده‌ است. به گفته سخنگوي رئيس‌جمهور سودان جنوبي احتمالا اين پرواز 20 خدمه روس و مسافر داشته كه دو تن از آنها زنده‌ هستند و تعدادي نيز در روي زمين كشته شده‌اند.

طبق اين گفته‌ها و گفته‌هاي برخي شاهدان عيني برخي از كشته‌شدگان جزو سرنشينان هواپيما نبوده‌اند و بنابراين بايد در اثر برخورد هواپيما با آنها بر روي زمين جانشان را ازدست داده‌ باشند.

کد خبر 312652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha