همشهری‌آنلاین: هاشم یمانی، رئیس شهرک انرژی هسته‌ای ملک عبدالله ورود عربستان به مرحله اجرای کامل غنی سازی اورانیوم خبر داد.

به گزارش واحد مركزي خبر،پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات در شماره امروز خود نوشت: این مسئول سعودی روز گذشته فاش کرد  شورش از مرحله استفاده از «مقدار محدود» اورانیوم غنی‌شده عبور کرده و وارد اجرای کامل آن شده است.

هاشم یمانی، رئیس منطقه موسوم به شهرک انرژی اتمی ملک عبدالله با توجه به موافقت هیات وزیران عربستان بر تشکیل کمیته دائمی در این شهر با مشارکت متخصصانی که با این موضوع در ارتباط هستند؛ گفت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را پیش می‌برد بنابراین عربستان بهترین اقدام‌هاي پادمانی و پایبندی به عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای را در بالاترین درجه شفافیت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیش خواهد گرفت. 

رئیس شهر انرژی اتمی «ملک عبدالله» اظهار داشت: این شهر تلاش می‌کند تا مستلزمات برنامه ملی انرژی هسته‌ای را با زیرساخت‌های لازم در چارچوب‌های قانون، تشکیلاتی و توسعه همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی با شفافیت بالا پیش برد زیرا عربستان عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است و این پیمان را در سال 1968 با آژانس به امضا رسانده است.

کد خبر 312638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha