چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه گزارش اخیر رایان کروکر و ژنرال دیوید پترائوس به کنگره آمریکا درباره وضع عراق، را بیانگر خواست‌ها و اولویت‌های واقعی قاطبه مردم آمریکا و نمایندگان آنها و نخبگان و فرهیختگان آن کشور ندانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد علی حسینی افزود: این گزارش رافع تراژدی تلفات انسانی و مشکلات ناشی از فشارهای مالی مالیات‌دهندگان آمریکایی و همچنین آلام، مصائب و نگرانی‌های جامعه آمریکا به ویژه خانواده‌های سربازان آمریکایی نخواهد بود.

وی ادامه داد: از ابتدا نیز مشخص بود که تهیه این گزارش در راستای اوضاع انتخابات آینده آمریکا و تأمین‌کننده نیازهای گروه نومحافظه کار آمریکا برای یافتن محمل‌های قانونی برای ادامه اشغالگری و توجیه اقدامات کنونی خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با تأکید بر اینکه گزارش یاد شده، آمریکا را از باتلاق عراق نجات نمی‌دهد، گفت: دولت بوش در نظر دارد بخش عمده‌ای از مشکلات را به دیگران منتقل کرده و نمایندگان مردم آمریکا را در استمرار اشغالگری و گسترش نظامی‌گری در عراق با خود همراه کند تا از فشار رو به فزونی ملت آمریکا بر ضد جنگ طلبان حاکم بکاهد.

حسینی با اشاره به رویکرد تهیه‌کنندگان گزارش مبنی بر تکرار اتهامات واهی و بی‌پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران، افزود: طرح این قبیل ادعاها و اتهامات نمی‌تواند بار سنگین اشتباه‌ها و بی‌تدبیری‌های دولتمردان آمریکا را متوجه همسایگان عراق کند.

حسینی در پایان با اشاره به آمارهای مطروحه در گزارش کروکر و پترائوس که مبین حجم بزرگ و سرسام‌آور استفاده و فروش سلاح‌های آمریکایی در عراق است، اظهار داشت: این موضوع بیانگر سوءاستفاده اقتصادی شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا و همچنین تبدیل منطقه خاورمیانه به بازار و انباری برای سلاح‌های آمریکایی و دامن زدن به رقابت تسلیحاتی ناخواسته است که متأسفانه نمی‌تواند چشم‌انداز صلح و امنیت را در منطقه به ارمغان آورد.

کد خبر 31247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز