همشهری آنلاین: مسئول جنگ نوین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کشف آسیب های خودی و چالش های درونی در موضوع پدافند غیر عامل مهم و ضروری است.

مصطفی پورمرتضوی

به گزارش ايرنا مصطفی پورمرتضوی روز دوشنبه در دومین همایش پدافند هوایی آذربایجان شرقی، با اشاره به ابعاد و زوایای مختلف و متعدد جنگ نرم و نوین دشمنان علیه ملت ها در عصر حاضر، اظهار کرد: باید توجه داشت که رصد و کشف دقیق آسیب‌ها و نقاط ضعف در داخل کشور می تواند نقش مفید و موثری در شناخت مهاجم در موضوع پدافند غیرعامل داشته باشد.

وی افزود: بدون تردید امروز در عرصه های مختلف کشورهای بیگانه در صدد نفوذ به داخل مرزهای کشورهای هدف را دارند که کوتاهی و غفلت در این زمینه می تواند صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد کند.

پورمرتضوی با بیان اینکه نباید هر پدیده ای را به عنوان تهدید به شمار آورد، گفت: سرمایه گذاری در هر موضوع احتمالی برای تهدید می تواند برای کشور هزینه های هنگفتی را تحمیل کند که بر این اساس لازم است عوامل تهدید به خوبی رصد و شناسائی شوند تا در برخورد با آنها دچار اشتباه نشویم.

وی، پدافند غیرعامل را مصون سازی کشور در مقابل تهدیدهای واقعی دانست و اظهار کرد: در این رابطه باید تفاوت بین خود تهدید و عوامل تهدید را مد نظر قرار داد.

این مقام لشکری یادآور شد: قدرت پاسخ گوئی و بازدارندگی از بخش های مهم و بسیار موثر در پدافند غیرعامل به شمار می رود که باید سرمایه گذاری های مناسب در این موارد به انجام برسد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به مباحث مختلف در این موضوع، اظهار کرد: بخش عمده ای از مباحث پدافند غیرعامل مربوط به آحاد مردم است که باید برای ایجاد باور در میان مردم فرهنگ سازی عمیق به انجام برسد.

احمد جهانسری اضافه کرد: در موضوع پدافند غیرعامل مولفه های دفاعی مختلفی وجود دارد که باید با تغییر رویکردها نسبت به همگانی سازی آن اقدام شود.

وی، آموزش را مهمترین بخش پدافند غیرعامل در کشور و استان عنوان کرد و گفت: در این زمینه تاکنون بیش از دو هزار نفر از مدیران دستگاه های اجرایی و مدارس استان تحت آموزش قرار گرفته اند و این طرح با روند مناسبی در حال اجرا و پیگیری است.
جهانسری با تاکید بر اینکه تهدیدهای فضای مجازی توسط خانواده ها باید جدی گرفته شود، یادآور شد: هرچند فناوری های جدید برای جوامع بشری ثمرات فراوانی داشته است اما درکنار آن نباید نسبت به مضرات و تهدیدهای آن غافل باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود که با اشاره به ابعاد مختلف پدافند غیرعامل، اظهار کرد: اینکه پس از 37 سال از انقلاب اسلامی تازه به این موضوع مهم و اثرگذار در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی پرداخته می شود، جای بسی تاسف و تامل دارد.

سردار سرتیپ پاسدار غلام عسکر کریمیان افزود: هنوز در این موضوع مهم در الفبای آن در جا می زنیم در حالی که اگر کشوری پدافند غیرعامل را مورد غفلت قرار دهد دچار آسیب های فراوان خواهد شد.

وی از پدافند غیرعامل به عنوان تضمین کننده امنیت ملی و حفاظت از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: باید طرح جامع پدافند غیرعامل از سال ها قبل تصویب و اجرا می شد و چرا تاکنون چنین کاری به انجام نرسیده جای سئوال و تامل دارد.

در این همایش از سامانه تلفن گویای24 ساعته 34720500- 041 پدافند غیرعامل زیستی مستقر در سپاه عاشورا رونمائی شد.

کد خبر 312382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha