یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: داوران نخستین دوره جایزه ادبیات نمایشی محمود استادمحمد که قرار است پنجم دی‌ماه برگزار شود معرفی شدند.

محمود استاد محمد

به گزارش ایسنا، در نشست خبری نخستین جایزه محمود استاد محمد که 10 آبان‌ماه برگزار شد و با حضور مانا استادمحمد دختر این نمایشنامه‌نویس فقید همراه بود، از سوی هیات مدیره این بنیاد شامل مسعود جعفری جوزانی، مدیا کاشیگر، پرستو گلستانی، مانا استادمحمد و جواد عاطفه داوران نخستین دوره جایزه ادبیات نمایشی محمود استادمحمد به این شرح معرفی شدند: فرهاد توحیدی، رویا نونهالی، اصغر همت، محمدامیر یاراحمدی، حسین کیانی و مجید قیصری.

مراسم پایانی جایزه نمایشنامه‌نویسی استادمحمد با نام «نشان استادمحمد» پنجم دی‌ماه در تالار مولوی برگزار می‌شود.

در نشست برگزار شده، سعید طباطبایی دبیر این جایزه در سخنانی گفت: در این دوره از جایزه ما آثار نمایشی را در دو بخش داوری می‌کنیم. بخشی مربوط به نمایشنامه‌های ایرانی منتشرشده در سال 93 می‌شود که به زبان فارسی نوشته شده‌اند. این آثار باید غیراقتباسی باشند و برای بار اول چاپ شده باشند. بخش دیگر نیز به رصد آثار روی صحنه در سال 93 اختصاص دارد و ملاک‌مان برای ارزیابی این آثار نیز این است که به صورت رسمی و عمومی در کشور به صحنه رفته باشند و حداقل 10 اجرا از آن‌ها به روی صحنه رفته باشد.

او افزود: این آثار را خود نمایشنامه‌نویسان این نمایش‌ها برای ما فرستاده‌اند که به داوران داده شده و داوران در حال حاضر مشغول داوری آن‌ها هستند. در داوری آثار نخستین جایزه ادبیات نمایشی محمود استادمحمد در مرحله اول هفت نمایشنامه، در مرحله بعدی سه نمایشنامه‌ و در نهایت در پنجم دی‌ماه تک‌اثر برگزیده اعلام می‌شود.

پرستو گلستانی نیز گفت: در آذرماه سال جاری قرار است نمایشنامه «عکس یادگاری» نوشته محمود استاد را با کارگردانی خودم نمایشنامه‌خوانی کنم. همچنین روزبه حسینی و احسان فلاحت‌پیشه «شب بیست و یکم» و «دیوان تئاترال» را در تالار مولوی نمایشنامه‌خوانی می‌کنند.

جواد عاطفه سخنگوی بنیاد استادمحمد هم درباره موسسه فرهنگی هنری محمود استادمحمد گفت: راه‌اندازی موسسه فرهنگی هنری استاد محمد در حال طی کردن مراحل قانونی است که امیدواریم هر چه زودتر بتواند مجوز رسمی بگیرد.

او همچنین گفت: طی قراری که با انتشارات چشمه گذاشته‌ایم قرار است کلیه نمایشنامه‌های محمود استادمحمد شامل 17 نمایشنامه از سوی این ناشر به چاپ برسد که امیدواریم این اتفاق تا پیش از سالمرگ او رخ بدهد.

وی در ادامه اظهار کرد: اسفندماه سال جاری قرار است سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران برگزار شود که من دبیر علمی این سمپوزیوم هستم. بنا داریم در این سمپوزیوم بخشی را به اسم طراحی صحنه و لباس آثار نمایشی محمود استادمحمد بگنجانیم.

عاطفه همچنین گفت:‌ با توجه به اینکه من دبیر پروژه انتشار 100 اثر از 100 شخصیت فرهنگی و هنری در قالب مجموعه «یاد» هستم بنا شده است کتاب مفصلی نیز درباره محمود استادمحمد توسط روزبه حسینی نوشته شود و تا پیش از سالمرگ محمود استادمحمد آن را به چاپ برسانیم.

او همچنین با اشاره به طراحی لوگو جایزه بنیاد استادمحمد گفت: طراح این لوگو شاهرخ فریوسفی است.

به گزارش ایسنا، هیأت امنای بنیاد استاد محمد را نیز شهرام ناظری، مریم زندی، آهو خرمند، فاطمه معتمدآریا، قطب‌الدین صادقی، مسعود جعفری جوزانی و مدیا کاشیگر تشکیل می‌دهند.

کد خبر 312268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha