سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانکفورت، از ۱۳ تا ۲۳ سپتامبر(22 شهریور تا یک مهر ماه) میزبان شصت ودومین نمایشگاه بین‌المللى اتومبیل( IAA) است که مسئله حفاظت از شرایط اقلیمى و جلوگیرى از تغییرات نامطلوب آب وهوایى شعار محورى آن است.

به گزارش دویچه‌وله صدر اعظم آلمان، خانم آنگلا مرکل این نمایشگاه را افتتاح خواهد کرد.

 نمایشگاه بین المللى اتومبیل امسال دست به ابتکار جدیدى زده است و در کنار عرضه ماشین هاى سوارى که همیشه مرکز توجه این نمایشگاه بوده اند، مسئله حفاظت از شرایط اقلیمى  و جلوگیرى از تغییرات نامطلوب آب وهوایى را بدل به شعار محورى خود کرده است.

 صنایع اتومبیل سازى برآنند که با ارایه راه حل‌هایى به طور فعال در زمینه حفظ محیط زیست و شرایط اقلیمى نقشى مسئولانه بر عهده گیرند.

 یکى از این راه حل ها کاهش مصرف سوخت اتومبیل ها است. که بطور منطقى سبب کاهش گازهاى مضر مى‌شود و در نهایت از آلودگى بیشتر هوا جلوگیرى مى‌کند.

عرضه ماشین هاى جدید با سیستم هیبرید، که ترکیبى از موتورهاى احتراقى و برقى است، و ارائه سیستم هاى جدید که انرژى ترمزها را ذخیره و استفاده مجدد را امکان پذیر مى سازد، پاسخ هایى از سوى صنایع اتومبیل سازى به این معضل هستند.

 این رویکردى جدید ازتولید صرف ماشین هاى پر قدرت و پرمصرف به سوى فنآورى مدرنى است که مشکلات زیست محیطى را در ساخت اتومبیل هاى سوارى مد نظر قرار داده است.

 ماتیاس ویسمن، Matthias Wissmann ، رئیس اتحادیه صنایع اتومبیل سازى آلمان در این زمینه مى گوید:"«نمایشگاه بین المللى اتومبیل، گرچه نمایشگاه ”هفته سبز“ نیست، اما مطمئناً  به عنوان نمایشگاهى هدایتگر در زمینه تحرک و حمل ونقل خواهد بود."

رقابت سنگین

 در نمایشگاه امسال ۱۰۸۱ شرکت کننده از ۴۰ کشور حضور دارند. در مجموع بیش از ۲۶۰ محصول جدید عرضه مى شود، که ۱۲۸ محصول جدید از آن صنایع اتومبیل سازى است که ۸۸ مورد براى نخستین بار در جهان به معرض نمایش گذاشته مى شود و سهم صنایع آلمان در این عرصه ۴۶ نوآورى است.

رقابت بسیار شدیدى در صنعت اتومبیل در جریان است. گرچه شرکت هاى”مرسدس بنز“ ، ”ب. ام. و“ و دیگر شرکت هاى آلمانى در سال گذشته در زمینه صادرات، بخصوص به چین، اروپاى غربى و امریکاى شمالى، به رکورد هاى جدیدى دست یافته اند،

 اما براى صنایع اتومبیل سازى در آلمان همه چیز بر وفق مراد نیست. در بازار داخلى قیمت بالاى بنزین و افزایش مالیات سبب کاهش فروش اتومبیل شده است.

  به رغم تمامى مباحث و سخنرانى ها پیرامون محیط زیست و تغییرات آب وهوایى، نمایشگاه دست به نمایش ماشین‌هاى تماشایى و پرقدرت هم  زده است:  بطور مثال فولکس واگن با عرضه اولین ماشین صحرایى کلاس S ، به جمع تولیدکنندگان این نوع خودروها پیوسته است.

پورشه جی‌تی دو

 شرکت پورشه Porsche با ماشین GT2 دست به تولید خودرویى با قدرت ۵۳۰ اسب بخار و آئودى Audi دست به تولید خودرویى به نام RS6  با قدرت ۵۶۵ اسب بخار زده‌اند.

 

آئودی ار اس شش

علاقمندان امسال شاهد نمایش ماشین جمیز باند خواهند بود که از سرى ماشین هاى مدل آستون مارتین Aston Martin DBS است.

اتهام کپی‌برداری

 دو سال پیش براى نخستین بار شرکت هاى اتومبیل سازى چینى در نمایشگاه فرانکفورت شرکت جستند. در آنزمان حضور آنان کم رنگ بود،

 اما امسال دو مدل ماشین از چین سبب جنجال در حول و حوش نمایشگاه شده است. شرکت ب. ام. و و اسمارت متعلق به مرسدس بنز شرکت هایى چنینى را متهم به کپى بردارى از خودروهاى خود مى کنند.

این خودروهاى چینى به نام هاى CEO ،ماشین صحرایى شبیه به ب. ام.و BMW X5  و Nobel  شبیه به اسمارت مرسدس بنز مى باشند. 

کد خبر 31226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز