مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به وسعت ۸۴میلیون هکتاری مراتع کل کشور، از ضرورت تجدید ممیزی ۱۲میلیون هکتار مرتع خبر داد و افزود: وسعت مراتع در اثر عواملی چون واگذاری‌ برای طرح‌های توسعه‌ای، تصرفات غیرمجاز عرصه‌های طبیعی و تغییرات اقلیم و خشکسالی کاهش می‌یابد.

منابع طبیعی

علي خليل‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه مميزي مرتع داراي يك فرايند است، گفت: مراتعي كه قبل از انقلاب و قبل از سال59 مميزي شده‌اند بايد مجددا مميزي شوند و مراتعي هم كه در سال69 مميزي شده‌اند، درصورت مواجهه با مشكل و تشخيص سازمان جنگل‌ها و مراتع تجديد مميزي مي‌شوند. وي با تأكيد بر اينكه تصميمي براي مميزي مجدد كل مراتع كشور وجود ندارد، افزود: 84ميليون هكتار مراتع كل كشور است و 12ميليون هكتار تجديد مميزي و مميزي باقيمانده داريم كه بايد در دستور كار قرار گيرد.

خليل‌پور با اشاره به اينكه 84ميليون هكتار مرتع كشور براساس نقشه پوشش گياهي سازمان جنگل‌ها و مراتع در سال84 و 85 است و بعد از اين سال وسعت مراتع نداشته‌ايم، گفت: در كاهش وسعت مراتع نيز عواملي چون واگذاري‌ براي طرح‌هاي توسعه‌اي، تصرفات غيرمجاز عرصه‌هاي طبيعي و تغييرات اقليم و خشكسالي تأثيرگذار هستند.

کد خبر 312163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha