همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دسترسی آزاد به اطلاعات حق شهروندی است، گفت: اگر شهروندان به اطلاعات تولیدشده در وزارتخانه‌ها دسترسی آزاد داشته باشند هرگونه فساد اداری از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباس آخوندی در آیین پایانی پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی، صنایع و تجهیزات وابسته افزود : در این نمایشگاه تلاش شد خدماتی که از طریق وزارتخانه به شهروندان ارائه می‌شوند به صورت شفاف در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه براساس برآوردها حدود 590 خدمت در وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های دریایی، زمینی، هوایی و ریلی به شهروندان ارائه می‌شود، گفت: تلاش شد با راه اندازی سامانه شهرا 37 خدمت که اطلاعات ارائه می دهد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

آخوندی افزود: تلاش خود را بکار می گیریم تا اطلاعات در خدمت شهروندان قرار گیرد و رویکرد این نمایشگاه هم شهروندمحوری بوده است.

وی گفت: این نمایشگاه دستاوردهای خود را در قالب خدمات ارائه داد و این گام مهمی است که باید شهروندان از آن بهره مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با در اختیار قراردادن اطلاعات به صورت شفاف بهره وری افزایش می‌یابد.

آخوندی گفت: در این راه هیچ واسطه ای بین شهروند و وزارتخانه قرار نمی گیرد بلکه شهروند به راحتی می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد.

پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی روز چهارشنبه آغاز بکار کرد و امروز در مراسم پایانی این نمایشگاه جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

در ادامه این مراسم به شرکت‌هایی که رویکرد شهروندمداری بیشتری داشتند جوایزی اهدا شد.

کد خبر 312154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha