با صدور ۶ مجوز دیگر برای تولید فیلم‌های سینمایی، حس کنجکاوی دوستدار ان فیلم و سینما برای تماشای تازه‌ترین آثار فیلمسازانی چون حمید نعمت‌الله، رامبد جوان و مصطفی کیایی در آوردگاه فجر سی و چهارم تحریک شد.

فیلم فجر

به گزارش همشهري، كيايي كه همين هفته گذشته به مشخص نشدن سرنوشت فيلمنامه تازه خود در سازمان سينمايي اعتراض كرده بود، در جلسه چهارشنبه 6آبان شوراي صدور پروانه ساخت سرانجام مجوز توليد «صاف‌كننده» را گرفت و حالا اين فرصت را دارد تا پس از درخشش «خط‌ويژه» و «عصر يخبندان» در 2جشنواره اخير، امسال با يك فيلم تازه مخاطبانش را شگفت‌زده كند. اين فيلمساز جوان خيلي زود به جرگه سينماگراني پيوست كه خيلي‌ها منتظر فيلم‌هاي تازه آنها هستند. مهيار شاهرخي در نگارش فيلمنامه صاف‌كننده با كيايي همكاري كرده است.

نعمت‌الله كه هر 5سال يك‌بار فيلم مي‌ساخت و چند سال هم درگير توليد و آماده‌سازي سريال تماشايي و خاطره‌انگيز «وضعيت سفيد» بود، حالا فرصت دارد «مينا» را براساس فيلمنامه همسر خود معصومه بيات براي نمايش در جشنواره آماده كند. گرچه طمانينه ذاتي شايد باعث شود علاقه‌مندان يك سال ديگر منتظر تماشاي سومين تجربه كارگرداني او پس از «بوتيك»، «بي‌پولي» و «آرايش غليظ» باشند. در اين ميان البته غيبت يك نام آشنا به چشم مي‌خورد و آن كسي نيست جز هادي مقدم‌دوست كه حالا به جرگه فيلمسازان پيوسته و دوست قديمي‌اش را با مينا تنها گذاشته است.

ديگر پروژه مهم اين روزها «نگار» به نويسندگي احسان گودرزي و كارگرداني رامبدجوان است كه گفته مي‌شود نگار جواهريان و پيمان معادي در كنار خود جوان در آن نقش‌هاي اصلي را ايفا مي‌كنند. مجري و همه‌كاره برنامه تلويزيوني «خندوانه» در يكي از آخرين قسمت‌هاي اين برنامه از تلاش خود براي رساندن فيلم تازه‌اش به جشنواره خبر داده بود و پيش‌توليد نگار هم از مدتي پيش آغاز شده است. جوان حدود 5سال پيش «ورود آقايان ممنوع» را ساخت كه بسيار پرفروش و موفق بود و در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر براي بازي در «گناهكاران» برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مكمل شد.

برزو نيك‌نژاد پس از سريال موفق «دردسرهاي عظيم» و 2سال بعد از فيلم ناكام «ناخواسته» كه هنوز رنگ پرده نديده، دوباره روي صندلي كارگرداني سينما مي‌نشيند و «زاپاس» را براساس فيلمنامه‌اي از خودش مي‌سازد. «نرگس مست» به نويسندگي و كارگرداني سيدجلال‌الدين دري و تهيه‌كنندگي عبدالله اسفندياري و «دعوتنامه» به نويسندگي و كارگرداني مهرداد فريد هم مجوز توليد گرفته‌اند. فريد آخرين بار «بي‌تابي بيتا» را در اوايل 92روي پرده داشت.

کد خبر 312029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha