چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

اگر یک دهم توجهی که به صنعت خودرو می‌شود به صنعت برق می‌شد، این صنعت می‌توانست سالانه ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشته باشد.

برق

رئيس سنديكاي صنعت برق با بيان اينكه ۱۵ هزار ميليارد تومان كسري سرمايه‌گذاري در صنعت برق به اين دولت تحميل و وارد شده است، گفت: چنانچه صنعت دچار ركود نبود امسال دچار خاموشي‌ها در كشور مي‌شديم. عليرضا كلاهي با تأكيد بر اينكه، با وجود سوء مديريت‌هاي وزارت نيرو در دوره‌هاي قبلي و افت رشد صنعت، امسال خاموشي برق رخ نداد، افزود:

امسال در برخي نقاط كشور خاموشي برق داشتيم اما به خوبي اين موضوع مديريت شد. همچنين ركود صنعت باعث شد تا امسال مشكلي در شبكه برق رخ ندهد و خاموشي در كشور تجربه نشود. وي افزود: در دولت‌هاي گذشته بارها قرار بر اين شد و مصوبه آن هم ابلاغ شد كه مواداوليه 5درصد زير نرخ فوب خليج‌فارس به توليدكننده داخلي تحويل شود اما هيچگاه اين مصوبه اجرايي نشد.

كلاهي با اشاره به اينكه كار اقتصادي صنعت برق بيشتر از ساير صنايع است، افزود: وقتي يك نيروگاه در خارج كشور احداث مي‌شود همه‌‌چيز مثل توربين، نيروي انساني و كابل از داخل ايران در خارج از كشور نصب و راه‌اندازي مي‌شود. با وجود اين متأسفانه 15هزار ميليارد تومان كسري سرمايه‌گذاري در صنعت برق از دولت قبل و 33هزار ميليارد تومان بدهي از دولت‌هاي قبلي به وزارت نيرو وارد شده است.

رئيس سنديكاي صنعت برق اعلام كرد، متأسفانه هنوز شاهد واردات ترانس‌هاي بي‌كيفيت به كشور هستيم. اين در حالي است كه در ايران سازندگان بسيار قوي در حوزه ساخت ترانس داريم و در كشور عراق نيز اعتقاد زيادي به ترانس‌هاي ايراني دارند.

کد خبر 311788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha