سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

باپایش ۶۶ محموله بنزین وارداتی از ابتدای امسال مشخص شد که ۳ محموله بنزین غیراستاندارد وارد کشور شده است.

بنزین

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران روز گذشته در يك نشست خبري از شناسايي 3محموله بنزين وارداتي فاقد استاندارد خبر داد و گفت: موضوع كيفيت بنزين‌هاي وارداتي از اول سال مورد ارزيابي قرار گرفت به‌نحوي كه 66محموله بنزين از جنوب و شمال كشور مورد پايش قرار گرفتند كه در نهايت 3مورد رد و واردات بنزين از شمال كشور متوقف شد.

نيره پيروزبخت با اعلام اينكه كيفيت بنزين امروز يك موضوع سياسي شده و به‌عنوان يك كالاي استراتژيك از اهميت زيادي برخوردار است، افزود: عدد اكتان بيشتر محموله‌هاي بنزين كه از هرمزگان وارد كشور مي‌شوند كمتر از 95و حدود 92.5است درحالي‌كه اكتان بنزين بايد بين 95تا 98باشد.

وي با اشاره به اينكه طي 2هفته اخير واردات بنزين از شمال كشور ممنوع شده است، افزود: اكنون فقط بنزين از جنوب كشور وارد مي‌شود چرا كه يك محموله بنزين وارداتي از شمال كشور در نيمه اول امسال خيلي از خط قرمز عبور كرده بود كه اجازه ورود آن را نداديم و به وزارت نفت هم اعلام كرديم كه ديگر از شمال بنزين وارد نكنيم و وزارت نفت هم اين موضوع را پذيرفت.

پيروزبخت با بيان اينكه اكنون در 8كلانشهر موضوع ارزيابي كيفيت بنزين در دستور كار مسئولين قرار دارد، افزود: پالايشگاه شازند 45روز به‌دليل توليد بنزين‌هاي بي‌كيفيت تعطيل شده بود اما از اول شهريورماه با اصلاح اقدام به توليد بنزين يورو4مي‌كند.
وي افزود: از ابتداي سال آينده در 17كلانشهر، بررسي كيفيت بنزين‌هاي توليد داخل آغاز خواهد شد و اين موضوع در قالب تفاهمنامه‌اي كه با وزارت نفت امضا شده اجرايي مي‌شود. البته در كنار اين امر قرار است تجهيزات استفاده‌شده در پايش‌ كيفيت بنزين نيز مورد تأييد سازمان استاندارد قرار گيرد.

  • تأييد توزيع بنزين غيراستاندارد

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي نيز در نشست خبري ديروز خود با تأييد عرضه بنزين با گوگرد بالا در برخي روزها، علت اين امر را اورهال(به روز كردن) پالايشگاه شازند اراك دانست و گفت:در برخي از روزهاي سال، عرضه بنزين با استاندارد يورو4نبوده زيرا وقتي پالايشگاه شازند به اورهال رفت نتوانستيم بنزين يورو4را با استانداردهاي تكليفي عرضه كنيم و گوگرد بنزين عرضه شده بالاتر از استاندارد بود اما با اتمام اورهال اين پالايشگاه كه روزانه 16ميليون ليتر بنزين يورو4توليد مي‌كند، مشكلات عرضه بنزين يورو4برطرف شد.

به گزارش فارس، ناصر سجادي افزود: از ابتداي امسال براساس مجوزي كه داريم مي‌توان به‌طور ميانگين روزانه 10ميليون ليتر بنزين وارد كرد كه البته اين ميزان بنزين وارد شده است.همچنين گرچه نمي‌توانم آماري از ذخاير استراتژيك نفت، گاز و بنزين ارائه كنم اما بايد گفت شرايط ما در ذخاير استراتژيك مطلوب است.

کد خبر 311787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha