همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۱۳.۳ درصدطلاقها درکمتراز یکسال اول زندگی ثبت شده است ، گفت: براساس آخرین آمارها ازهر ۲.۸ ازدواج در تهران یکی منجر به طلاق می شود.

به گزارش مهر، علی اکبر محزون به آمار شش‌ماهه طلاق اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، طی این مدت ۸۳ هزار و ۲۷۷ مورد طلاق به ثبت رسیده که ۷۴ هزار و ۹۴۲ مورد در مناطق شهری و ۸ هزار و ۳۳۵ مورد نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد رشد داشته است.

وی به تفکیک سن طلاق اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار طلاق در مردان ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان ۲۵ تا ۲۹ سال رخ داده که در گروه مردان ۲۰ هزار و ۱۴۸ طلاق و در گروه زنان نیز ۱۹ هزار و ۳۸۲ مورد واقعه طلاق ثبت شده است.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاکید کرد: ۱۳.۳ درصد از طلاق‌ها در کمتر از یک سال اول رخ داده و ۴۷.۲ نیز طلاق‌هایی بوده که تا ۵ سال اول زندگی مشترک ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در کل کشور از هر ۵ ازدواج یک مورد آن منجر به طلاق می‌شد، گفت: در سال جاری این آمار به ۴.۴ درصد رسیده است.

به گفته محزون، بر اساس آمارهای به دست آمده در استان تهران از هر ۲.۸ ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال به آمار ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماه اول امسال ۳۶۸ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج ثبت شده که ۳۰۳ هزار و ۶۷۵ مورد در مناطق شهری و ۶۴ هزار و ۵۳۰ مورد نیز در روستاها انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: بیشترین آمار ازدواج در گروه های سنی مردان ۲۵ تا ۲۹ سال با فراوانی ۱۳۶ هزار و ۶۸۹ مورد و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال با فراوانی ۱۱۱ هزار و ۷۵۴ مورذ به ثبت رسیده است.

کد خبر 311718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha