همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی در مورد دور چهارم گفتگوهای ایران و آمریکا بر سر موضوع عراق اتخاذ نشده است.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران امروز(20 شهریور) در مورد بحث‌های مطرح شده پیرامون برقراری دور آتی مذاکرات ایران و آمریکا بر سر موضوع عراق اظهار داشت: هنوز هیچ تصمیمی در مورد مذاکره و گفت‌وگو با آمریکا بر سر موضوع عراق و دور بعدی این گفت‌وگوها اتخاذ نشده است.

متکی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اقدامات ایران در مرزهای شمال غرب کشور و مقابله با نیروهای پژاک اظهار داشت: گروه‌های تروریستی همیشه تلاش می‌کردند مشکلاتی را بر سر مناسبات ما با عراق ایجاد کنند و یا به نوعی در آبادانی منطقه بحران سازی کنند. هم اکنون نیز گروهک پژاک که عناصر آن در آلمان هستند در این زمینه اخلال می‌کنند.

متکی تاکید کرد: مصاحبه‌ای که سرکرده‌ این گروه اخیرا به انجام رسانده مبنی بر این که در آلمان حضور دارد عاملی شده که ما از دولت آلمان در این زمینه توضیح بخواهیم.

متکی تجاوزات گروهک پژاک را که با عبور از مرز از جانب عراق یا مناطق دیگر کشور می‌کنند عاملی دانست که طی آن ایران برای خاموش کردن فتنه و این اقدامات تروریستی تمهیدات لازم را در داخل کشور اتخاذ می‌کند.

متکی همچنین از ارسال نامه خود به العطیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خبر داد که در آن پیشنهاد کرده است که ایران و شورای همکاری خلیج فارس بتوانند مذاکراتی در مورد موافقتنامه تجارت آزاد داشته باشند.

وی افزود: حدود 10 روز پیش در نشست وزرای شورای همکاری این پیشنهاد تصویب شد و ما به زودی مذاکرات همکاری تجارت آزاد بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را آغاز می کنیم.

متکی خاطرنشان کرد: گفتگوهای خوبی با عمرو موسی داشتم و در آن نظراتی که باعث تعمیق بخشیدن در روابط و همکاری‌های بین ایران و حوزه‌ی عربی را براساس منافع مشترک تبیین می کند ارایه شد.

کد خبر 31166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز