دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

با پشت سر گذاشتن تاسوعا و عاشورای حسینی و ۵روز تعطیلی سینماها، از امروز با اکران ۵ فیلم جدید خونی تازه در رگ‌های سینماهای سراسر ایران جاری می‌شود و در شرایطی که فروش فیلم‌های روی پرده در آغاز دومین‌ماه پاییز سیری نزولی دارد، چشم امید سینماداران به فیلم‌هایی است که با وجود درخشش در جشنواره‌ها و محافل سینمایی، بعید است به فروش‌های میلیاردی دست یابند.

سینما

به گزارش همشهري، وحيد جليلوند كه براي سينمادوستان بيشتر به‌عنوان گوينده و بازيگر شناخته مي‌شود، در نخستين تجربه كارگرداني فيلمي ساخته كه نمايش آن در جشنواره فجر سال گذشته بسيار سر و صدا كرد. «چهارشنبه 19ارديبهشت» پس از حضور موفق در فجر سي و سوم، راهي جشنواره ونيز شد و توانست نظر مثبت منتقدان بين‌المللي را جلب كند و برنده جايزه فيپرشي شود. نيكي كريمي، امير آقايي، شاهرخ فروتنيان، برزو ارجمند، آفرين عبيسي و سعيد داخ با معرفي سحر احمدپور در چهارشنبه 19ارديبهشت بازي مي‌كنند كه در گروه آزاد روي پرده رفته است.

«ماهي سياه كوچولو» كه نخستين تجربه كارگرداني مجيد اسماعيلي است، به واسطه بازي مريلا زارعي كنجكاوي منتقدان و تماشاگران را در جشنواره گذشته برانگيخته بود. بازيگر تحسين‌شده سينماي ايران پس از كسب سيمرغ بلورين بهترين بازيگر جشنواره سي و دوم و البته حضور در «چ» ابراهيم حاتمي‌كيا در فيلمي ايفاي نقش نكرده بود و حالا همه مي‌توانند هنرنمايي او را در يك نقش متفاوت در ماهي سياه كوچولو ببينند. همايون ارشادي و مصطفي زماني ديگر بازيگران اين فيلم هستند كه در گروه سينمايي ماندانا به نمايش عمومي درآمده است.

با پايان يافتن اكران «دوران عاشقي» عليرضا رئيسيان، «ارغوان» اميد بنكدار و كيوان عليمحمدي در گروه سينما كورش روي پرده رفته است. مهتاب كرامتي، مهدي احمدي و شقايق فراهاني بازيگران اصلي فيلمي هستند كه سازندگان آن معمولا چشم به گيشه ندارند و در پي جلب رضايت مخاطبان خاص هستند؛ گرچه حضور چند بازيگر محبوب مي‌تواند تكاني به گيشه ارغوان بدهد.

«ناهيد» آيدا پناهنده پس از اين فيلم در گروه كورش به نمايش درمي‌آيد. «عاشق‌ها ايستاده مي‌ميرند» به كارگرداني شهرام مسلخي يك فيلم اول ديگر در اكران دوم پاييز است. فيلم بعد از 2سال انتظار روي پرده مي‌رود و داستان خبرنگاري را روايت مي‌كند كه به‌طور اتفاقي سرنخ‌هايي از هيوا سرباز عراقي يافته است. اين سرباز سال‌ها پيش او را در شرايط سخت نجات داده و... سروش صحت، پوريا پورسرخ و لعيا زنگنه بازيگران اصلي عاشق‌ها ايستاده مي‌ميرند هستند كه با پايان اكران «دلتنگي‌هاي عاشقانه» رضا اعظميان در گروه اريكه ايرانيان اكران مي‌شود.

با ناكامي مطلق «مزار شريف» در اكران، گروه استقلال از امروز ميزبان فيلم تازه يدالله صمدي فيلمساز پيشكسوت است. «پدر آن ديگري» كه به هر دليل فرصت نمايش در جشنواره سي و سوم را نيافت، با بازي مريم سعادت، هنگامه قاضياني، حسين ياري و... توليد شده و بازگشت صمدي به دنياي كارگرداني است. فيلم جديد نيكي كريمي هم كه قرار بود در گروه سينما آزادي روي پرده برود، با حدود 10روز تأخير به سينماها مي‌آيد. محمدرضا فروتن، ليلا زارع، ترلان پروانه، امير آقايي، گوهر خيرانديش، حسين پاكدل و... بازيگران «شيفت شب» هستند كه بعد از «مردن به وقت شهريور» اكران مي‌شود.

  • فروش فيلم‌هاي روي پرده

«محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي كه از 5شهريور روي پرده رفته، از مرز فروش 11ميليارد تومان گذشته و از امروز تعداد سينماهاي آن در تهران با 15مورد كاهش به زير 20 مورد مي‌رسد. نمايش محمد(ص) همچنان در 90سينماي سراسر ايران ادامه دارد. «360درجه» سام قريبيان در هفته سوم اكران در 25سالن تهران 260ميليون تومان فروخته و فروش هفته اول آن در 12سينماي شهرستان‌ها به 40ميليون تومان رسيده است.

مزارشريف عبدالحسن برزيده تا آخرين روز اكران در تهران 175ميليون تومان فروخت و فروش آن برخلاف ديگر فيلم‌هاي روي پرده در شهرستان بيشتر بود. اين فيلم در خارج از پايتخت به فروش 225ميليون توماني دست يافته است. مردن به وقت شهريور هاتف عليمرداني در 10هفته اكران در تهران يك ميليارد و 240ميليون تومان و در شهرستان‌ها 815ميليون تومان فروخت و دلتنگي‌هاي عاشقانه با 130ميليون تومان از پرده نقره‌اي پايين آمد.

کد خبر 311641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha