شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

بازیگر تحسین‌شده سینمای ایران که در اظهارنظری شگفت‌انگیز مدعی شده بود «از کودکی اعتقاد داشتم سینما با فاصله‌ای زیاد از تئاتر بهتر است»، در آخرین روزهای منتهی به اجرا از بازی در نخستین تجربه کارگردانی «بهترین دوست» خود انصراف داد.

بازیگری

به گزارش همشهري، از وقتي ليلا حاتمي مقابل نمايندگان رسانه‌هاي گروهي نشست تا از عشق خود به ليلي رشيدي و دوستي ديرينه با او بگويد تا زمان اعلام كناره‌گيري از بازي در نمايش «اسم» كمتر از 5روز گذشت. به اين ترتيب، تنها فرزند مرحوم علي حاتمي كه قرار بود با اسم براي نخستين بار روي صحنه تئاتر بيايد، مفهومي ديگر از عبارت «تعهد حرفه‌اي» به همگان نشان داد و بار ديگر بر اين جمله تاكيد كرد كه «بازي در تئاتر اعتبار نمي‌آورد!»

  • بازگشت به گذشته

از همان لحظه‌اي كه اعلام شد ليلا حاتمي قصد دارد در نمايش دوست قديمي خود بازي كند و به جمع بازيگران تئاتر بپيوندد، برخي با عينك بدبيني به اين اتفاق نگاه مي‌كردند و رخ دادن آن را با توجه به حساسيت‌هاي فرزند مرحوم علي حاتمي دور از ذهن مي‌دانستند. گرچه حضور حاتمي در نشست خبري نمايش اسم در روز سه‌شنبه 26خرداد به ترديدها پايان داد و ثابت كرد او آمده است تجربه‌اي تازه در زندگي حرفه‌اي خود كسب كند.

البته حرف‌هاي بازيگر تحسين‌شده سينما و تلويزيون ايران در آن نشست چندان به مذاق دوستداران تئاتر خوش نيامد. حاتمي آن روز درباره دليل اصلي حضورش در نمايش اسم گفت: به‌خاطر ليلي و اعلام عشق عمومي‌ام به او... من در تئاتر برتري زيادي نسبت به سينما نمي‌بينم. امروز هم به اين نكته نرسيده‌ام و از ۵سالگي همين تصور را داشتم. گرچه تئاتر مادر همه هنرهاست اما نمي‌دانم اين تصور از كجا آمده كه حضور در تئاتر براي سينمايي‌ها اعتبار مي‌آورد.

  • بازگشت به آينده

حالا رشيدي كه روزها و شب‌هايي پرچالش را براي به صحنه بردن نخستين نمايش خود در مقام كارگردان تجربه كرده، نامناسب بودن ساعت اجرا را دليل اصلي غيبت ليلا حاتمي دانسته و به ايسنا گفته است: ليلا سر فيلمبرداري بود و قرار شد ديرتر به ما بپيوندد. ما فكر مي‌كرديم مي‌توانيم با اين شرايط كار را آماده كنيم اما عملا نشد و با وجود علاقه هر دو طرف به همكاري، ناچار از آن صرف‌نظر كرديم. چون زماني تا اجرا نمانده، خود من به جاي ليلا بازي مي‌كنم.

  • تماشاگران بليت به دست

اسم ساعت 23روز 4تير در سالن استاد فرهاد ناظرزاده كرماني تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌رود و پيش‌فروش بليت‌هاي آن از 25خردادماه آغاز شده است. طبعا بسياري از علاقه‌مندان تئاتر به‌دليل تركيب بازيگران اين نمايش براي تماشاي آن بليت خريده‌اند و حالا كه ليلا حاتمي از بازي در اسم انصراف داده، مشخص نيست چه‌كسي پاسخگوي اين جابه‌جايي لحظه آخري و خلف وعده بازيگر سرشناس خواهد بود.

  • تئاتر يا سينما؟ مسئله اين است!

شايد بتوان ليلا حاتمي را جزو معدود بازيگران ايران و جهان دانست كه اعتقاد دارند سينما فرسنگ‌ها جلوتر از تئاتر است و بازي روي صحنه، آنگونه كه كارشناسان و بازيگران مي‌گويند، ارزش نيست. همين چند روز پيش اكبر عبدي دوست و همكار ديرين زنده‌ياد علي حاتمي در برنامه خندوانه با اشاره به بازي در بيش از 80فيلم سينمايي و چند هزار ساعت سريال، خود را بازيگري برخاسته از دنياي صحنه معرفي و با افتخار از بازي‌هاي تئاتري‌اش ياد كرد. تقريبا همه بازيگران هم حضور روي صحنه را براي خود نوعي پالايش دروني مي‌دانند و در اين ميان، ليلا حاتمي تنها يك اتفاق است!

کد خبر 298608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha