سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندار جدید جاکارتا طی فرمانی پرداخت پول به گدایان را ممنوع کرد.

به نوشته ال موندو، فرماندار جدید پایتخت اندونزی طی فرمانی ضمن ممنوع اعلام کردن پرداخت پول به گدایان هشدار داد در صورت پرداخت وجه مالی به متکدیان فرد خاطی به مجازات حداکثر دوسال زندان و جرایمی تا سقف 2 هزار دلار محکوم خواهد شد.

البته جرایم نقدی برای متکدیان تعیین شده است،2 هزار دلار در کشوری که حداقل در آمد ماهانه مردم آن 100 دلار است، مبلغ گزافی است. این درحالی است که جریمه افرادی که کودکان را وادار به گدایی کنند تا سقف 5 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

جاکارتا پست گزارش داده است که طبق فرمان فرماندار، خرید اجناس از فروشندگان دوره‌گرد و زندگی در فضاهای عمومی، مانند زیر پل‌ها، نیز ممنوع اعلام شده است. سوتیوسو فرماندار جدید جاکارتا معتقد است با اجرای چنین قوانینی می‌توان نظم را در سطح شهر برقرار کرد.

فرماندار جاکارتا همچنین اعلام کرده است که انتظار رفتار متمدنانه‌تری را از شهروندان ساکن این شهر دارد.

بر همین مبنا آقای فرماندار انتظار دارد، مردم از ریختن آشغال در سطح معابر خودداری کنند، آدامس‌های جویده شده را به نیمکت‌های نصب شده در سراسر شهر نچسبانند، در وسائل نقلیه عمومی سیگار نکشند و در سطح خیابان‌ها آتش روشن نکنند.

مردم جاکارتا هم می‌توانند برای یاری رساندن به مردم فقیر به ویژه در ماه مبارک رمضان کمک‌های خود را به سوپرمارکت‌ها تحویل دهند تا آن‌ها نیز طی مکانیسم خاصی آن را میان افراد فقیر جاکارتا پخش کنند.

کد خبر 31151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز