چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات کشور در پنج‌شنبه (۳۰ مهر) و جمعه خبر داد.

زمستان

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه  سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در برخی نقاط غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق، شاهد گسترش فعالیت این سامانه در نواحی مرکزی، سواحل غربی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز خواهیم بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در روز پنج‌شنبه این سامانه بارشی ضمن تقویت در نیمه غربی کشور نیز فعال خواهد بود، اظهار کرد: به موجب آن ابرناکی، رگبار و رعد و برق، وزش باد، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما و طی روزهای پایانی هفته کاهش نسبی دما در نیمه غربی و شمال شرقی کشور رخ خواهد داد، گفت: طی سه روز آینده در پاره‌ای نقاط استان کرمان شاهد رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق خواهیم بود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران افزود: آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط نیمه ابری، گاهی وزش

باد با بیشینه و کمینه دمای 25 و 14 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز پنج‌شنبه، نیمه ابری و غبار صبحگاهی بتدریج ابری و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و باد و گرد و خاک و در روز جمعه ابری، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال تگرگ در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 25 و 14 و 22 و 12 درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 311206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha