همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به بارش امروز باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه، ۲۸ مهر خبر داد.

باران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز ابرناکی، بارش باران و وزش باد در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نقاط کوهستانی شمال شرق بارش برف دور از انتظار نیست، اظهار کرد: کاهش دما در این روز در شمال شرق کشور قابل توجه است و از روز دوشنبه نیز افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه روز دوشنبه بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رخ خواهد داد، افزود: سه‌شنبه بعدازظهر نیز سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور خواهد شد که از چهارشنبه با شمالی شدن جریانات ضمن تقویت سامانه بارشی، طی روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز، شمال، دامنه‌های البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد، در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 20 و 8 درجه سانتیگراد است، همچنین برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز هوایی مشابه امروز با بیشینه و کمینه دمای 23 و 10 و 25 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

کد خبر 310806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha